Близько сотні учасників спільно працювали над ідеями, які допомогли б Вінниці стати «розумним містом». Компанія «Київстар» виcтупила партнером цього хакатону та продемонструвала на прикладі інноваційного сервісу MobileID, як можна спростити доступ до держаних сервісів, а відтак і зменшити час та витрати на отримання різних адміністративних послуг.
ІТ-спеціалісти та громадські діячі з різних куточків України протягом двох днів працювали над інноваційними програмними розробками, які покликані полегшити життя міста, щоб згодом поділитися найкращими практиками з іншими мегаполісами. В результаті наполегливої роботи 13 команд організатори хакатону відібрали 5 найцікавіших проектів*, які планують втілити в життя спільно із місцевою владою.
«Вінниця – місто, яке постійно цікавиться новинками у сфері сучасних інформаційних технологій. Для самих вінничан давно не є новиною «електронна черга» в «прозорих офісах», можливість оплатити комунальні послуги через інтернет, скористатись електронним калькулятором субсидій та багато іншого. Водночас є багато питань, які ще потрібно вирішувати. Тому ми зібрали різних фахівців у сфері програмного забезпечення, бізнесу, влади, щоб інтенсивно попрацювати над smart-рішеннями, що нестимуть реальну користь городянам», – розповідає Олександр Краковецький, організатор хакатону «Вінниця – розумне місто».
Підтримуючи інноваційні рішення, компанія «Київстар» зі свого боку готує впровадження високотехнологічного стандарту Mobile ID – технології захищеної ідентифікації та електронного підпису через телефон.
«Ми працюємо над впровадженням інноваційної технології Mobile ID в Україні. Саме за допомогою цього стандарту будь-яку довідку можна буде отримати онлайн, а не вистоюючи у довгих чергах. Партнерську угоду із постачальником можна буде укласти за допомогою електронного підпису і навіть можна буде в майбутньому проголосувати не виходячи з дому. Водночас запровадження Mobile ID на рівні всієї країни допоможе зекономити держбюджет та знизить вартість адміністративних послуг, сприятиме викоріненню посередницьких ланок та корупційної складової», – зазначає Андрій Піший, керівник напрямку ІТ-трансформації компанії «Київстар».
Технологія Mobile ID стала ще більш актуальною із запровадженням в країні швидкісного мобільного інтернету 3G. Саме цей стандарт нового покоління зв’язку дає можливість розвивати нові сервіси, які допоможуть у побудові міст із «розумною» інфраструктурою.
*Відібрані проекти:
- Smart Queue
Сервіс для автоматизації черг у центрах обслуговування клієнтів та інших державних закладах.
- Fantastic Four «А щоб знав!»
Центр нотифікацій для розсилки населенню повідомлень про деякі події, наприклад, про зміни у розкладі роботи міського транспорту, аварії тощо.
- Digital Makers “A/B Location” & VMP “Smart Transport Search”
Дві команди, що вирішують проблеми моніторингу та візуалізації розкладу транспорту в реальному часі.
- Ecosoft «Чисте місто»
Набір сервісів для моніторингу екологічної ситуації в місті, прогнозування рівня забрудненості на базі набору критеріїв.
- Хекслаб “Ask&Go”.
Сервіс питань і відповідей для комунікації з представниками міської влади.