Кожного другого четверга Чеський центр, спільно з книгарнями «Є» у Вінниці, Дніпропетровську, Харкові, Луцьку, Тернополі, Івано-Франківську, організовує для співвітчизників, студентів, які вивчають чеську мову, та всіх, кого цікавлять чеська культура, показ чеських фільмів. Фільми демонструються мовою оригіналу з українськими субтитрами. Покази відбуватимуться що два тижні до кінця червня. За цей час буде продемонстровано дев’ять різножанрових чеських фільмів.
Вже 10 березня книгарня «Є» та Чеський центр у Києві запрошують на перегляд фільму Бржетіслава Рихліка «Біда, мамко, біда, Шварценберги тут!» (Zle, matičko, zle, Schwarzenberci zde!), який відбудеться в рамках «Чеських четвергів» у мережі книгарень «Є». Початок о 18.30.
Документальний фільм Бржетіслава Рихліка – про життя князя, яке ніколи не було нудним. Родинна сага Карла Яна Шварценберга, у якого в паспорті було написано «лісник та шинкар», але який ким тільки не був у житті. Історію розказує сам Карел Шварценберг. Бржетіслав Рихлік (1958) – режисер, сценарист, журналіст. В університеті Рихлік вивчав інженерну справу, а потім йому довелося змінити кілька професій – робітника на качиній фірмі, працівника сцени, актора регіональних театрів. З 1982 року Рихлік був актором та режисером легендарної чеської театральної студії HaDivadlo та гостьовим режисером в багатьох інших театрах. З другої половини 90-х займається переважно документалістикою, зняв вже більше ста робіт. У 2001 році Рихлік видав збірку есеїв «Занепад підвод у Чехії».
24 березня книгарня «Є» та Чеський центр у Києві запрошують на перегляд фільму «K Oblakům vzhlížíme» («У хмари вдивляємося») режисера Мартіна Душека. Це – меланхолійний портрет шанувальника «тюнінгової субкультури», якого, якщо він не сидить за кермом своєї напівзруйнованої машини, зовсім не турбує життя. У фільмі дуже гарно відображено метафору пустки – від географії сюжету (дія відбувається на півночі Чехії), до метафори тиші, яку й розриває хіба рев мотору та музики. І зовсім не дивно, що головному герою усе здається райською мелодією. Режисер пропонує глядачу замислитися саме там, де цього найменше чекають – посеред бурхливої парковки.