Автор улюбленої пісні всіх освітян «Вчителька», лідер гурту «ТІК» Віктор Бронюк за освітою теж педагог. Свого часу артист закінчив історичний факультет Вінницького педагогічного університету, а також педучилище за фахом «вчитель образотворчого мистецтва і художньої праці, художник-дизайнер». Хоч жодного дня у школі не працював, у День вчителя Віктор Бронюк продовжує отримувати вітання із професійним святом.
Чого сам бажає сучасним вчителям і що думає про теперішні зміни у системі освіти в Україні, Віктор Бронюк розказав в ексклюзивному інтерв’ю Starbom.com.
– Всім вчителям найперше бажаю здоров’я і витримки! Недаремно у вчителів одні з найдовших відпусток, адже це дійсно дуже нелегка, проте однозначно – дуже відповідальна робота. Бажаю нашим прекрасним педагогам залишатися життєрадісними, бути здоровими, терплячими і, звісно, мати гарних, вдячних учнів.
– Ви сам педагог за освітою і знаєте про проблеми сучасної освіти, так би мовити, зсередини. На ваш погляд, що потрібно змінити у сфері освіти, щоб кваліфікація вчителів підвищилась, щоб вони знову завоювали авторитет і щоб діти отримували якісні знання, які їм дійсно знадобляться?
– В першу чергу, треба зробити відповідну заробітну плату. Це вирішить багато питань. Адже при тій зарплаті, яку сьогодні мають наші вчителі, на жаль, до школи йдуть не найкращі випускники педагогічних вузів. Ми вже зараз відчуваємо наслідки цієї історії, а з часом вони ще більше будуть відображатися на наших дітях. Все починається з освіти, тому вчитель – це дійсно дуже поважна і взагалі - чи не найважливіша професія. Якщо ми хочемо, щоб наші діти мали належну освіту, мусимо створити відповідні, належні умови для вчителів і викладачів, щоб вони не думали про те, за що їм сьогодні купити їжу чи одяг. Коли створені нормальні соціальні блага із нормальною заробітною платою для працівників освіти, від них можна вимагати якісної освіти, тих якісних знань, які вони будуть передавати учням.
– Як оцінюєте ті зміни системи освіти, які сьогодні відбуваються в Україні, на кшталт зменшення навантаження на першачків, запровадження нових предметів і правил, тощо?
– Якщо чесно, мені у якійсь мірі шкода і учнів, і вчителів. У мене багато вчителів у родині, а у самого дочка навчається у другому класі і до вступу до першого класу вже готується син – так що відчуваю ці зміни і з однієї, і з іншої сторони. Як батько міг би розказувати, скільки всього вимагають від учнів, а як людина, що все-таки є дотичною до освіти, можу повідати про те, що учні тепер пішли не ті… Це настільки комплексне питання, що його не можна розглядати, лише взявши до уваги один сегмент. Будь-які зміни, запроваджені для покращення знань і системи освіти, це чудово, але наскільки вони є вдалими, ми дізнаємося лише через певний час, коли вже можна буде оцінювати результати. Пройде час і лише тоді стане ясно, чи правильно все це.
Моя особиста думка: не треба заново вигадувати велосипед. Як би хто не ставився до радянської системи освіти, у ній окрім негативних моментів було дуже багато позитиву. На початку цього року мені довелося побувати у Фінляндії. Дуже сподобався їхній підхід! Вони взяли за основу радянську модель освіти, викинули з неї ідеологічну лінію, сконцентрувалися на навчальному процесі і на сьогоднішній день вибудували таку гарну систему освіти, яка дає можливість всім учням безкоштовно здобувати повноцінну освіту у школах і вузах, а на додачу - держава гарантує їм робочі місця. Весь секрет у тому, що фіни не підійшли до питання однобоко, а детально продумали і проаналізували все. Схоже потрібно зробити і нам: вивчити досвід інших, взяти за основу 2-3 найкращі системи освіти різних країн і адаптувати їх, враховуючи національні особливості. Не варто забувати і про власних видатних педагогів, як Сухомлинський, Макаренко, Коцюбинський і Пирогов. Вони написали чимало чудових педагогічних праць. Їх треба лише осучаснити і, поєднавши з найкращим досвідом інших країн, будувати свою власну концепцію освіти.