За даними Головного управління статистики у Вінницькій області алкогольні напої та тютюнові вироби входять в шістку товарів, які користуються найбільшим попитом після бензину моторного, дизельного пального (газойлю), автомобілів та автотоварів, фармацевтичних товарів. На їх долю припадає 12% загального обсягу товарообороту торгової мережі та 37,2 % обсягу товарообороту продовольчої групи.
Через роздрібну мережу області за I півріччя 2014 року реалізовано алкогольних напоїв на 243,1 млн.грн, що більше рівня попереднього періоду на 0,9 % та тютюнових виробів – на 278,0 млн.грн., що більше ніж за відповідний період минулого року на 1,3% ( в порівнянних цінах).
Подорожчання тютюнових виробів на 13,6% та алкогольних напоїв на 6,1% не вплинуло на попит товарів цієї групи. На їх придбання у торговій мережі підприємств (юридичних осіб) населенням області було витрачено коштів, більше, ніж на покупку разом взятих: м’ясопродуктів та консервів м’ясних, риби і морепродуктів, кондитерських виробів, виробів хлібобулочних, плодів та ягід, винограду, горіхів та цукру.
Найбільша питома вага в структурі алкогольних напоїв припадає на горілку та лікеро-горілчані вироби (більше 40%), найменша (близько 10%) – на коньяк.
У перерахунку на абсолютний алкоголь продаж алкогольних напоїв у розрахунку на одну особу порівняно зI півріччям минулого року зменшився на 0,1л і становив 0,7л.
В загальному обсязі роздрібного продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів переважає продукція вітчизняних виробників. За січень-червень поточного року через торгову мережу області реалізовано алкогольних виробів вітчизняного виробництва на 221,3 млн.грн. (91,0% загального обсягу) та тютюнових виробів – на 267,2 млн.грн. (96,1%).