Виконкомом міської ради переглянуто тарифи на проїзд у маршрутних таксі та в електротранспорті і автобусах. З першого дня липня вартість проїзду у трамваях і тролейбусах становитиме 3 грн, автобусах загального користування – 3,5 грн, маршрутках – 3,5-4 грн. Зростання ціни на проїзд викликано здорожчанням усіх складових тарифів – електроенергії, технічного обслуговування та ремонту транспорту, запчастин, паливно-мастильних матеріалів, збільшення рівня мінімальної заробітної плати та ін. Окремі складники зросли більше ніж вдвічі.
Через значне подорожчання складових тарифу приватні перевізники Вінниці вже більше року звертаються до влади з проханням переглянути тариф на перевезення. Наприкінці січня 2016 року вони в черговий раз звернулись з клопотанням щодо зміни вартості тарифів на проїзд у громадському транспорті, які востаннє переглядались два роки тому. На цей раз до них з аналогічним клопотанням вже приєдналась і КП «Вінницька транспортна компанія». Міський голова Сергій Моргунов доручив профільним департаментам міської ради провести ретельний аналіз показників і розрахунків всіх складників тарифів. Перевізники сподівались, що розгляд тарифів відбудеться навесні, але рішення так і не було прийнято.
Після повторних звернень перевізників та Транспортної компанії 16 червня виконком міської ради розглянув питання перегляду тарифів на черговому засіданні. Із доповіддю заслухали директора департаменту економіки та інвестицій Віталія Погосяна.
Він зазначив, що відповідно до проведеного моніторингу в 12 з 21 обласних центрів України вартість проїзду в маршрутках зросла ще в минулому році, і тільки 8 з них мають тариф 3 грн, а інші – від 3,5 до 6 грн. Водночас з 2014 року собівартість тарифу на перевезення в режимі маршрутного таксі зросла більш ніж на 33 %. Зокрема, найбільше у складових тарифу зросли ціни на запчастини, технічне обслуговування та ремонт мікроавтобусів – на 60 %, а вартість шин – взагалі збільшилась на 80 %. Під час круглого столу щодо обговорення питання вартості проїзду, яке відбулося ще взимку, самі перевізники зазначали, що об’єктивно вартість проїзду у маршрутних таксі має становити 5 грн. За словами голови Асоціації «Маршрут» Олександра Готи протягом останнього місяця 5 перевізників вже відмовились працювати в маршрутній мережі міста.
Не кращою є ситуація і у Вінницької транспортної компанії, яка забезпечує перевезення городян трамваями, тролейбусами та великомісткими автобусами. Планово-нормативна собівартість тарифу на електротранспорт з 2014 року зросла на 30%. При затвердженні тарифу два роки тому вона складала 2,13 грн, сьогодні – це 3,5 грн. В 2,5 рази зросли витрати на електроенергію, на 60% технічне обслуговування та ремонт міського електротранспорту. Майже на 90% зросла і планово-нормативна собівартість тарифу на перевезення пасажирів муніципальними автобусами (у 2014 році вона складала 3,2 грн, зараз – 4,84 грн). Паливно-мастильні матеріали подорожчали більш як в два рази, технічне обслуговування та ремонт – взагалі в чотири рази, витрати підприємства на оплату праці – майже на 80 % (це в тому числі пов’язано із збільшенням кількості транспорту на лініях), інші витрати – в 2,5 рази. Це підтверджує і керівник КП Вінницька транспортна компанія» Микола Форманюк, який зазначає, що підняття тарифів потрібне тільки для того, щоб утримувати транспорт в нормальному технічному стані.
«Питання підняття тарифів вже піднімалося в квітні, тоді його зняли, бо сподівалися, що є можливості уникнути підняття. Але іншого виходу просто не має. Ми стоїмо перед вибором – зменшити кількість виходу транспорту на лінії, збільшити інтервал руху, що тягне за собою погіршення якості муніципального транспорту, ніякого розвитку з точки зору модернізації і утримання колійного господарства, контактних мереж, підстанцій, тобто усіх питань, які пов'язані з технічним забезпеченням самого процесу муніципальних перевезень, а також скорочення штатної чисельності працівників підприємства. Сьогодні поки що ми з цим справляємся і маємо надію, що, як сильна громада, вінничани з розумінням поставляться до цього питання, тому що дуже багато чинників впливає на прийняття такого непопулярного рішення», - каже міський голова Сергій Моргунов. Він додав, що не зважаючи на те, що в законі про державний бюджет на 2016 рік не передбачено коштів на компенсацію перевезень пільгових категорій населення, у Вінниці вони (а це переважно пенсіонери) продовжуватимуть їздити безкоштовно. За 5 місяців цього року з міського бюджету на фінансову підтримку «Вінницької транспортної компанії» було направлено біля 30 мільйонів.
В той же час Віталій Погосян звернув увагу, що для пасажирів, які постійно користуються муніципальним транспортом, буде набагато зручніше та економніше для сімейного бюджету використовувати місячні проїзні квитки, ціна яких також підвищиться, але все одно це вигідніше, ніж щоразу купувати квиток: «Враховуючи, що разова їздка по місячному проїзному квитку становить 1,85 грн., а не 3 грн, а користуватись ним пасажир може відповідно до його потреби, – звертаюсь до вінничан купувати проїзні квитки».
З вартістю проїзних квитків та усіма економічними показниками складників тарифів можна ознайомитися у вкладених файлах