Вінницький авіаремонтний завод починає відроджуватися: тепер він має запрацювати по-новому, на повну потужність, з новітніми технологіями. Не тільки ремонтуватиме, а й випускатиме найсучасніші вертольоти і навіть літаки. Збільшиться штат працівників. А про сам завод та його малу авіацію знову заговорять по всій Україні. Цьому обіцяє активно сприяти новий інвестор — народний депутат, голова ради директорів ВАТ “Моторсіч” В\'ячеслав Богуслаєв. І, звичайно ж, обласна й місцева влада.

авіаремонтний завод у Вінниці

Якщо у попередні роки підприємство фактично виживало, простоюючи, то наразі уже має над чим працювати, набираючи оборотів, кажуть його керівники. Завод уже має перше нове замовлення — з усієї країни зібрана партія з 10-ти вертольотів, два з яких уже відремонтовані.

- Шлях, який пройшов завод, був нелегким — підприємство не просто зупинялося, а могло бути розпорошеним і розпроданим. Але ми це блокували, і абсолютно правильно. Зараз, з новим надійним партнером у заводу і його колективу відкривається абсолютно нова історія, - зазначив міський голова Володимир Гройсман. - “Моторсіч” - дуже потужне підприємство, яке допоможе і підтримає.

Нинішні працівники заводу дуже сподіваються на позитивні зміни і вірять у краще. Один із них - Володимир Радер, начальник дільниці, який пропрацював на ВіАЗі 41 рік:

- Найважчі часи були, коли розпався завод. Він став збитковим, отримував дуже мало замовлень, збанкрутував, - згадує чоловік. - Колектив втратив віру. Але зараз вона відроджується. В основному всі сподіваються на краще, на інвестора. Зараз демонтується нова техніка і є надія, що її переобладнають для нових польотів. І що ми постачатимемо її не лише по Україні, а й зарубіж. Головне — попит налагодити. І досі залишилися проблеми з виплатою зарплати, сподіваємося, що борги по ній будуть погашені. Поступово це уже почали робити.

Зараз на підприємстві — 150 працівників. За кілька років штат планують збільшити до двох з половиною тисяч. До роботи хочуть залучати вінничан, яких спеціально навчатимуть — у Запоріжжі і Вінниці.

авіаремонтний завод

Маємо ідею створити на базі технічного університету факультет підготовки молодих фахівців, - зазначив губернатор області Микола Джига. - Думаю, через кілька років вся Україна побачить потужний новітній завод.

А прагнути, за словами інвестора, у вінничан є до чого. Принаймні на хороший результат надихають досягнення запорізьких колег:

- На нашому підприємстві у Запоріжжі працівники отримують 500-1000 доларів, - відзначив В\'ячеслав Богуслаєв. - На Вінницькому заводі такої поки нема, адже нема ще реалізації продукту. Гроші потрібно заробляти, і я переконаний, що настане час і вінничани теж зможуть отримувати до 1000 доларів. Авіації потрібні висококласні спеціалісти, тому нам потрібно готувати кадрів-професіоналів.

оновлений МІ-2

49-річний льотчик Юрій Шарипенко уже випробував і продемонстрував роботу одного з двох оновлених вертольотів “Мі-2”. Каже, що це техніка непогана, хоча випущена ще у 80-х. Правда, в Україні вона зараз не особливо популярна:

- На жаль, про нашу техніку усі забули — імпортною користуються, - каже льотчик. - Але ця модель дуже хороша, вона багатоцільова — і як лісопатрульна, і для санавіації... Та головне, що вона врятувала життя багатьох льотчиків при падінні.

Вартість готового вертольоту на ринку становитиме 850 тисяч доларів. За словами інвестора, світові ціни на вертольоти такого типу можуть сягати і чотирьох, і п\'яти мільйонів.

- Вийнявши завод із пилу, ми будемо робити найсучасніші вертольоти, а у наступному році приступимо до “АН-3”, - повідомив В\'ячеслав Богуслаєв. - Наша програма розрахована на кілька років. Через два з половиною роки приступимо до абсолютно нового українського вертольоту. Якщо у “Мі-2” злітна маса 3,5 тонн і він розрахований на максимум дев\'ять пасажирів, ми створимо шеститонну модель - з розрахунку на 16 пасажирів.

Полегшуючи заводу старт, міська влада, у свою чергу, звільнила підприємство від податків:

- У цьому році ми звільнили завод від сплати податків на землю на півмільйона гривень. А заборгованість у близько двох мільйонів гривень буде максимально зручно реструктуризована, - повідомив Володимир Гройсман. - Створимо усі відповідні умови, адже зацікавлені, щоб завод розвивався.

Фоторепортаж дивіться тут.

Для довідки:

Днями Вінницькому авіаремонтному заводу виповнилося 50 років.
Зараз на підприємстві — 150 працівників. За кілька років штат планують збільшити до двох з половиною тисяч. Директор ТОВ “Вінницький авіаційний завод” - Микола Трикозюк.


Переглядів: 14963
Поширень: 0