Бат-Ям є частиною Великого Тель-Авіва та знаходиться на узбережжі Середземного моря. Населення у цьому місті складає близько 160 тисяч чоловік, тоді як площа міста становить лише майже 8 тисяч квадратних кілометрів. Кожна п’ята особа у місті – це дитина. Відтак влада Бат-Яму одним із основних пріоритетів своєї роботи виділяє саме питанню дітей, їх розвитку та освіти. На сьогоднішній день у Бат-Ямі нараховується 118 дитячих садочків, 14 середніх шкіл та 8 вищих шкіл, в яких навчаються діти віком від 13 до 18 років. Крім того, існують релігійні школи, 8 громадських центрів для молоді та дві школи, в яких навчаються діти з обмеженими фізичними можливостями.

Мережа освіти в Бат-Ямі вважається однією з найкращих в Ізраїлі за рахунок проекту, який було введено в дію 6 років тому. Проект «Модель індивідуальної освіти» має багато аспектів різностороннього розвитку дітей у школах. Зокрема, уроки в закладах освіти Бат-Яму розпочинаються із того, що кожного ранку першим «заняттям» є просте спілкування з дітьми на тему проведення їхнього дозвілля. Це дозволяє «розворушити» дітей та налаштувати їх на навчальний процес. Діти, сидячи у колі разом із своїм викладачем, розповідають про найцікавіші події дня, що минув, діляться враженнями, дізнаються, як справи у однокласників тощо. «Їх завжди супроводжує вчитель, який стає їм, можна сказати, другом сім’ї, адже він завжди поруч, буває у них вдома, відтак у діток до цієї людини вже є довіра, їм дуже подобається такий початок шкільного дня, вони позитивно налаштовуються, активно спілкуються, а вже на наступний урок їхня увага більш сконцентрована на навчальному процесі, - розповідає Марина Хотовелі. – Ця система роботи вже поширилась і на багато інших міст Ізраїлю, і ми запроваджуємо її далі по усіх школах».

Ще одна новація в освітньому процесі міста Бат-Ям – відмова від підручників. Поступово у декількох школах в якості експерименту на рівні 5 класу дітям замість учбових підручників видали планшети, в які «закачано» усю шкільну програму на поточний навчальний рік – із домашніми завданнями, шкільними матеріалами тощо. У такий спосіб влада вирішила зробити із негативного позитивне – адже навіть семирічна дитина вже дуже гарно користується новітніми технологіями і весь вільний час проводить за комп’ютером у соціальних мережах. Відтак ці технології вирішили використати із користю. «Я була на шкільному уроці у класі, де навчаються за планшетами, і побачила, що діти просто в захваті від таких новацій, - говорить начальник відділу абсорбції муніципалітету Бат-Ям. – У них на планшеті та на екрані йде одна і та ж демонстрація матеріалу і завдання. Наприклад, вибрати слова-синоніми, які розміщені хаотично по усьому екрану. Дитина підходить, пальцем перетягує потрібні слова, з’єднує їх, або ж «відкидає» зовсім. У такий ігровий спосіб кожен із дітей хоче спробувати виконати завдання, і це дає дійсно позитивні результати. Сподіваємось, що і надалі ми будемо впроваджувати такий планшетний підручник по усіх школах міста».

За інформацією пані Хотовелі, візит на перший національний Форум міст, дружніх до дитини – лише перший етап співробітництва. «Ми зацікавлені у тому, аби вивчати досвід у Вінниці, передавати свої надбання для впровадження у вашому місті, - зазначає Марина Хотовелі. – Взагалі, мер міста Бат-Ям Шломо Лахьяні підтримує співпрацю із Вінницею та зацікавлений у тому, аби в подальшому використовувати побратимство як платформу для спільних проектів та налагодження робочих та дружніх стосунків».

Як ми повідомляли раніше, 11 жовтня задля налагодження партнерських зв’язків по укріпленню співробітництва та обміну досвідом у різних сферах життєдіяльності міські голови Вінниці та Бат-Яму підписали міжнародний договір про побратимство двох міст.



Переглядів: 4014
Поширень: 0