Відповідальним за поточний, або як його ще називають, ямковий ремонт вулиць у Вінниці є департамент комунального господарства і благоустрою.

Директор департаменту Ігор Корольчук зазвичай добирається на роботу на авто таким маршрутом: Хмельницьке шосе - Пирогова - Малиновського - Театральна - Соборна. Перехрестя на площі Гагаріна, яке він проїжджає, водії називають проблемним.

- Так, там постійна проблема, поки, - каже Ігор Корольчук. - І цю проблему, яка зрештою постійно дає про себе знати, створює основа дороги, так звана "подушка". Так, наші дороги не витримують сьогоднішнього навантаження: це і кількість транспорту, і великовантажні автомобілі (я маю на увазі 20-40-тонники). Чому? Тому що основа дороги не витримує це навантаження. Якщо у Німеччині основа дороги, сягає до 1,5 метра, то у нас у повоєнні роки, коли будували дороги основа могла бути і 30, і 60 сантиметрів. Відповідно з часом земля перемішується з гравієм, щебенем, дорога дає усадку, а асфальт тріщить. У нас у місті є такі дороги, що коли там зняти шар асфальту, щебеню під ним майже немає - асфальт лежить практично на грунті. Наприклад, спуск по Коцюбинського від Нанесена до площі Жовтневої (колишнього "Дитячого світу") - там буквально два роки тому відновили дорожнє покриття, але сьогодні воно знову пішло хвилями.

- Ігоре Євгенійовичу, і все ж, звідки стільки ям на дорогах?

- Є кілька ключових причин, і тонкі основи доріг - одна з головних. Однак перша і основна причина - це недотримання міжремонтних строків. У Вінниці майже 25 років, до 2006 року, дороги практично не ремонтувались КАПІТАЛЬНО, та й поточно ремонтувались не в таких об\'ємах, як це мало бути. Це і є основною причиною.

Наступна причина - система зливової каналізації, якій раніше при розбудові міста не надавалось належної уваги. Як тільки місто почали масово асфальтувати, воді ж потрібно кудись діватись. А через те, що не передбачені зливові каналізації, вода йде і на дороги, і під дороги. Зрештою, з\'являються тріщини. Ми їх бачимо навіть на відремонтованих дорогах. Улітку ці тріщини стягуються, і їх не видно. А восени і взимку навіть маленької тріщинки достатньо, щоб туди потрапила вода.

Звідси витікає наступна причина, яка теж впливає на стан доріг - замерзання-розмерзання води у тріщинах. Найбільш проблемний проміжок температур для доріг - це перехід температури з плюса до мінуса. Це можна відслідкувати за останні чотири роки. Наприклад, такий стан, як сьогодні, був у 2011 році. Тоді цикли плюс-мінус нас переслідували протягом майже усієї зими. У 2012 році таких циклів майже не було, стійко трималась мінусова температура і навесні майже не було таких проблем, як сьогодні. Підтвердження цьому бачимо зараз на дорогах за територією міста - багатьох доріг уже практично нема. Це траса у бік Житомира, Уманська траса…

Звісно, якщо б нам удалось за один раз усі дороги накрити хоча б поверхневим шаром асфальту - таких проблем не було б. Але на це необхідні значні кошти.

- Ще одне проблемне місце - Центральний міст, де водії уже їздять по коліях. Чи буде цього року тут ремонтуватись дорога?

- Так, це є у планах. Також однозначно буде ремонт на перехресті біля школи міліції. Загалом будемо розуміти чіткий об\'єм робіт у другій половині березня. В останні роки поточно ремонтуємо до 130-150 вулиць на рік. В середньому це майже 35-45 тисяч метрів квадратних. Плюс у 2012 році дуже серйозно підійшли до гідроізоляції тріщин, переконаний, це дасть свої результати цього року. Якщо проблеми з\'являються на дорогах, які капітально відремонтовані, то підрядник усуває ці проблеми по гарантії.

- Щодо підрядників. Дороги ремонтують, а ями з\'являються. Чи не варто у такому разі змінювати таких виконавців робіт?

- Підрядникам виставляємо дуже жорсткі умови: при будь-якому порушенні технології - 3 тис. грн. штрафу. І до цього ми ставимось дуже серйозно. Якщо при ліквідації ям краї мають бути обрізані і їх потрібно просмолити певною кількістю смоли - то це робиться так, як має бути. Уже ніхто не ходить з чайником і не ляпає смолою, як було раніше. Колись підрядним організаціям це було вигідно, тому що робота, як мовиться, була постійно. То тепер такого немає. До ремонту доріг ми ставимось по-іншому, і підрядники це розуміють. Крім того, за кожним із субпідрядників закріплений працівник нашого управління, який здійснює технічний нагляд.

- Були випадки, коли ви відмовлялись від роботи з підрядниками?

- Як правило, спершу іде попередження і штраф, а вони переробляють за свої гроші.

- І скільки разів штрафували?

- Достатньо з самого початку 2-3 рази оштрафувати, і люди починають розуміти, що халтурити не можна. Насправді, штрафували небагато разів. Це, як правило, відбувається на початку сезону, коли хтось намагається схалявити.

- Коли будете перевіряти, чи збереглись дороги там, де торік робили поточний ремонт?

- Наприкінці осені і на початку весни ми складаємо так званий дефектний акт. Наші працівники разом із підрядниками виїздять на вулиці, дивляться, що і як потрібно ремонтувати. Також дивимось на стан дороги після торішнього поточного ремонту.

От візьмемо вулицю Ватутіна, яка 2-3 роки тому ремонтувалась поточним ремонтом. Сьогодні ви можете побачити навіть по зовнішньому вигляду так званих "латок", що вони цілі і не зруйновані. Ці місця дуже легко визначити, вони прямокутної чи квадратної форми з обсмоленими краями. А рушиться старий асфальт, який не ремонтувався. Це свідчить про те, що ремонт доброякісний. Так, є місця, де ці "латки" не тримаються - і це, як правило, там, де є проблема з основою дороги. Наприклад, перехрестя Червоноармійська - Кірова, лівий поворот у бік Тарногродського. Одразу за тим поворотом є ділянка дороги, котру ми б як не ремонтували, вона завжди "вилітає". Там немає основи - там земля грає.

- І що робити у таких ситуаціях?

- Робити капітальний ремонт, міняти основу. Але, на жаль, ми не можемо усюди і одночасно зробити капітальний ремонт доріг. Не можемо собі дозволити зробити тільки одну дорогу, адже у такому разі уже наступного року доріг у місті не буде взагалі, крім тієї, яку капітально відремонтували. Тому завдання номер один - зберегти якомога більше доріг від потрапляння води, щоб міг нормально їздити транспорт.

- А вистачить грошей?

- У Вінниці, порівняно з іншими містами, достатньо багато уваги приділяється ремонтам доріг. На цей рік нам виділили 6 млн. грн. тільки на поточний ремонт доріг. Так, хотілось би більше, але ця сума теж достатньо вагома. Крім того, не впевнений, що у бюджетах інших міст передбачена така ж сума на утримання і ремонти шляхів.

!!! Про проблемні місця на вінницьких дорогах можете повідомити в розділі "Обговорення".



Переглядів: 4910
Поширень: 0