Цьогоріч кількість туристів Вінниці майже вдвічі перевищить чисельність вінничан. Подільська столиця стає дедалі цікавішою для туристів, і щороку їх більшає приблизно на 10%.
Туристична галузь міста розвивається досить динамічно. Про це, в тому числі, свідчать економічні показники туристичних агенцій, прибутки яких порівняно з минулим роком зросли майже вдвічі. Збільшується кількість відвідувачів міських музеїв. Цього року їх побільшало на понад чотири тисячі, порівно із аналогічним періодом минулого. А вінницькі готелі прийняли на 6 тисяч гостей більше гостей ніж торік.
Така позитивна тенденція сприяє розвитку туристичної інфраструктури міста. Так, незабаром у Вінниці в центрі міста з’являється ще один готель на місці колишнього кафе «Вогник». Запрацювали у цьому році туристичні потяги, на яких робляться екскурсії містом. Також на вулицях Вінниці вже є багато туристичних об’єктів, створених муніципальними компаніями, наприклад, туристичні пункти. Сприяє розвитку туризму міста й робота вінницького аеропорту. Значним досягненням в цьому році стало відкриття регулярних авіарейсів з Вінниці до Москви.
«Сучасний турист – це вже не та людина, яка подорожує лише заради історичних екскурсій, як колись. Нині туристи хочуть якісно відпочити, побачити цікаві об’єкти, отримати позитивні емоції та, що дуже важливо, якісний сервіс. У підвищенні якості сфери послуг величезну роль відіграють кадри. Навчальні заклади міста проводять професійну підготовку фахівців різних галузей туризму. І тут дуже важливе питання працевлаштування. Оптимальним є укладання двостороннього договору між закладами освіти та сфери послуг, за яким студенти ще під час навчання зможуть отримувати практичні навички, а після його закінчення влаштуватися на роботу», – вважає начальник відділу у справах молоді та туризму Руслан Анфілов.
Нині уявлення про місто сучасні туристи складають задовго до того, як вирушають в подорож. Вони роблять це в тому числі завдяки мережі Інтернет, соціальним мережам, де Вінниця широко представлена. При виборі місця подорожі велику роль відіграють коментарі людей, які вже побували у тому чи іншому місті. Досвід показує, що найчастіше вони діляться враженнями про сервіс.
«Вінниця стає все привабливішою для туристів, і їх кількість постійно зростає. У місті є чимало цікавих атракцій, які викликають в людей позитивні враження, цими враженнями вони діляться з іншими, в тому числі й в соціальних мережах, радять приїздити в місто і повертаються сюди самі. Ми бачимо, що на кожні вихідні до Вінниці приїздить багато екскурсійних груп з усіх куточків України. Щоб збільшити кількість туристів, потрібно підвищувати якість сервісу. Це колективна робота, цим повинні займатися в тому числі люди, які опікуються сервісом в місті. Якщо збільшуватиметься потік туристів, розвиватиметься бізнес, зростатимуть доходи, заклади отримають ресурси на модернізацію та власний розвиток, їхні керівники зможуть підвищити заробітну плату своїм працівникам. Тому у всіх закладах має бути чистота та порядок, а працівники мають бути ввічливими та професійними», – переконаний міський голова Володимир Гройсман.