Ще кілька років тому 45-й та 732-й заводи Міноборони були фактично на межі існування. Щоб остаточно не втратити та зберегти виробництво, торік у червні керівництво Вінницької області, міста Вінниці, концерну «Укроборонпром» та ДП «45 ЕМЗ» підписали Меморандум про співпрацю, який передбачає реорганізацію ДП «45-й Експериментальний механічний завод» шляхом приєднання до нього ДП «732 Вінницький ремонтний завод».
Вже в середині минулого року між вінницьким ДП «45 Експериментально-механічний завод» та ПАО «АвтоКрАЗ» було заключено контракт на 20 млн. грн. з виготовлення 209 автоцистерн із перевезення пального для Арабської Республіки Єгипет. Минулого року підприємством було виготовлено та поставлено 100 автоцистерн, а в цьому році було вироблено ще 60. 28 березня їх було відправлено до Іллічівська, звідки вони судном попрямують до Єгипту.
«Якби декілька років тому нам би хтось сказав, що ми вийдемо на серійне виробництво цих та інших виробів та матимемо такі обсяги виробництва, ніхто цьому б не повірив. У минулому році обсяг реалізації продукції машинобудування склав 27 млн. грн., а до 2015 року в планах збільшити його до 100 млн. та розширити штат майже удвічі», - зазначає керівник підприємства Микола Чумак. Незважаючи на те, що підприємство є державним, на сьогоднішній день воно абсолютно не має держаних замовлень. За словами Миколи Чумака, «на плаву» 45-завод тримається завдяки тим замовленням, які знаходять самотужки. Близько 70% продукції заводу виробляється на експорт.
Щоб підтримати підприємство, міська рада надає йому пільгу по сплаті земельного податку. «Це той мінімум, який місцева влада сьогодні може зробити в межах своїх повноважень, - розповідає в.о. міського голови, секретар міської ради Сергій Моргунов. - В той же час розуміючи, яка наразі склалася ситуація в державі із зовнішньою політикою, і розуміючи плачевний стан армії, до якого її було доведено керівництвом держави за останні чотири роки, важливим є залучення інтересу армії та відпрацювання відповідних замовлень від оборони. А все, що стосується підтримки від міста, то, як і раніше, будемо допомагати».
Микола Чумак каже, при тому, що щомісячно по сплаті за землю підприємство мало б сплачувати більше 90 тис. грн., завдяки наданій місцевою владою пільзі – платить лише четверту частину. І додає, що основною проблемою сьогодні є модернізація обладнання, адже виробляється продукція на устаткуванні ще першого покоління, тоді як світ працює вже на сьомому. Проблемою є і відсутність можливості отримання кредитних ресурсів. Тому сьогодні завод у пошуках шляхів розвитку готове виробляти також сільськогосподарську та комунальну техніку. А поки що вже почало виробництво причепів, насосів та насосних агрегатів, самоскидів, молоко охолоджувачів та іншої продукції.
Голова облдержадміністрації Анатолій Олійник каже, що обласна влада готова надавати підтримку підприємству у вирішенні проблем: «Для 45-го заводу відправлення чергової партії автоцистерн по міжнародному контракту є знаковою подією. І це результат роботи керівника підприємства. Спільними зусиллями ми і надалі будемо працювати над можливостями залучення коштів для модернізації обладнання. Напрацювання вже є, і це підприємство може зайняти свою нішу на світовому ринку навіть в умовах жорсткої конкуренції».