За два останні роки у Вінниці за стандартами обслуговування та принципами роботи Прозорих офісів на базі житлово-експлуатаційних підприємств створено вже шість Центрів обслуговування споживачів. У 2014 році під такі Центри реконструйовано приміщення ПП «Бокуд» та ЖЕКу № 12. Останній розпочав працювати з мешканцями за таким підходом три тижні тому.
Роботи з реконструкції приміщення ЖЕКу № 12 тривали чотири місяці. Крім загально будівельних робіт, тут облаштовано і сучасну інформаційну мережу. У Центрі створено 42 робочі місця, де здійснюють прийом громадян працівники ЖЕКу, департаменту житлового господарства, ГО «Асоціації старших по будинку», КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго», ДП «Теплокомуненерго «Маяк», ВМЕМ, КП «Вінницяоблводоканал». Також у центрі приймає дільничний інспектор.
Роботу Центру координує адміністратор, який консультує відвідувачів та направляє до відповідних спеціалістів. В приміщенні ведеться відеоспостереження, яке виведено на пульт диспетчерів «Цілодобової варти».
Саме цей ЖЕК став пілотним по впровадженню автоматизованої системи управління житлово-комунальним господарством. Вінниця – єдине місто України, де розпочато впровадження такої системи, яка дозволяє вести повний облік всіх об’єктів житлового господарства міста, планувати роботу персоналу та розраховувати й нараховувати плату за послуги по фактично виконаних роботах.
«Відгуки по роботі автоматизованої системи управління ЖКГ є позитивними, і ми маємо наміри застосувати цю систему в цьому році по усіх інших ЖЕКах міста, - зазначає в.о. міського голови Сергій Моргунов. - Вона буде надавати можливість в електронному вигляді отримувати повний об’єм інформації щодо утримання житлового фонду, нарахування комунальних платежів, вести повну бухгалтерію. Саме головне, що ця система унеможливлює будь-які зловживання. А загалом, я вважаю, що ситуацію по утриманню житлового фонду необхідно змінювати, і не тільки у місті, а й в усій державі. Треба створювати конкурентне середовище і надавати мешканцям можливість вибору, зокрема, утримувати будинки самостійно при допомозі ОСББ, або при допомозі відповідальних експлуатуючих організацій».
Додатково:
АСУ ЖКГ дає принципово нові можливості управління – від отримання необхідної інформації до прийняття управлінських рішень і контролю за результатами їх виконання. В рамках реалізації цього проекту у Вінниці буде створено єдину базу всіх об’єктів житлово-комунального господарства, розподілених по утримуючих підприємствах. По кожному з них в системі буде вестися паспортний облік усіх підпорядкованих об’єктів. Окрім того, відповідно до технічних характеристик кожного будинку відбуватиметься планування та звітність щодо виконання усіх необхідних робіт, складський, бухгалтерський та податковий облік. АСУ інтегровано з уже функціонуючими міськими системами, такими як база даних обчислювального центру, система електронного документообігу та ін. Розробкою системи для Вінниці на платформі Microsoft Dynamics AX займалось ТОВ «ЕнТехЕко». Розробку та впровадження автоматизованої системи управління у сфері ЖКГ компанією Microsoft оцінено як краще ERP рішення 2012 року.