Завтра, 19 грудня перші пасажири проїдуться новою трамвайною лінією по Келецькій та Барському шосе. Реалізація одного з наймасштабніших проектів Вінниці тривала понад два роки. Активні роботи розпочалися у травні 2012 року.
Сайт urban.vn.ua пропонує переглянути історію знакового і довгоочікуваного будівництва.
Фото 2006 року. Про будівництво нової трамвайної лінії від кінцевої на вулиці Квятека до Західного автовокзалу немає й натяку, хоча такі плани уже були.
2009 рік. Розпочато активну забудова 9-го мікрорайону масиву Вишенька. Будівництво колії також передбачало продовження вулиці Келецької. Утім, на фото будівницво всього лиш невеликого проїзду до торгівельного центру. На реалізацію проекту по трамвайній колії у міста поки грошей немає.
Активна фаза будівництва лінії розпочалася у травні 2012 року, коли Вінниця змогла домовитись про допомогу з державного бюджету.
Майбутній виїзд з Келецької на Барське шосе тоді виглядав так:
Перші рейки на майбутній лінії.
Цей будинок на розі Келецької та Барського шосе увійшов в історію будівництва лінії та нової дороги. За проектом, його мали знести, адже він розташований прямо по курсу нової дороги. Втім, мешканці будинку так і не змогли домовитись з міською радою щодо кількості квартир, потрібних їм для відселення, тож врешті-решт проект вирішено було дещо змінити, пустивши дорогу в обхід.
Знімок з супутника Google у 2012 році.
Наприкінці 2012 року Барське шосе виглядало таким чином. Про майбутнє будівництво тут вказували тільки зрізані дерева.
А тим часом, Келецьку уже приєднували до шосе.
Прокладання лінії на Барському шосе тривало уже у з кінця 2013-го року і увесь 2014-й.
Літо 2013-го.
Травень 2014-го
Восени нинішнього року трамваї уже “обкатали” нову лінію, проте остаточний запуск перенесли на грудень.
Загалом нова трамвайна лінія, що завдовжки майже 2 кілометри, обійшлася разом з інфраструктурою у понад 87 мільйонів гривень.
А від завтрашнього дня це вже історія.