Вчора в рамках соціальної програми Голови Благодійного Фонду Порошенка, Дружини Президента України пані Марини Порошенко розпочалася серія спеціалізованих тренінгів для освітян «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації. Досвід. Перспективи. Результати».
Перший тренінг пройшов у Вінниці для 40 працівників освіти регіону. У ньому взяли участь керівники департаментів освіти, вінницьких шкіл, у яких в новому навчальному році заплановано відкриття інклюзивних класів, а також директори та завучі шкіл, у яких такі класи вже функціонують.
Мета тренінгу – щоб уже цього року сотні особливих дітей мали можливість навчатися в інклюзивних класах разом зі своїми однолітками. Для цього під час навчання учасники отримали практичні рекомендації, ознайомилися з юридичними, фінансовими та адміністративними особливостями розвитку інклюзії в Україні, а також поділилися успішним досвідом, який показав реальні шляхи взаємодії між органами влади та дотичними структурами. Тренінги проводили освітяни-практики та представники громадських організацій, які тривалий час займаються розвитком інклюзивної освіти в Україні та мають успішний досвід роботи щодо соціалізації дітей з особливими потребами.
Зокрема, директор БО «БФ Долоні Щастя ДЦП», доктор юридичних наук Леся Миськів наголосила на правовій основі інклюзії. Заступник директора СЗШ № 168 м. Києва Лариса Шевчук розповіла про успішний досвід впровадження інклюзивної освіти. А науковий співробітник Інституту спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України Інна Луценко закцентувала увагу на основних принципах та умовах запровадження інклюзивної освіти. Знаннями про інформаційно-комп’ютерні технології в освіті для дітей з особливими освітніми потребами ділилася директор компанії Intel з корпоративних справ та зв'язків з урядовими установами в Україні та СНД Тетяна Нанаєва.
Звертаючись до освітян, Марина Порошенко подякувала учасникам за велике бажання допомогти особливим дітям соціалізуватися в умовах інклюзивної освіти: «До кінця травня до вас приєднаються колеги з Київської, Запорізької, Житомирської та Харківської областей. І великою українською родиною ми будемо працювати над тим, щоб особливі діти отримали шанс на рівноправне життя. Я вірю, що всі разом ми доведемо, що інклюзія в Україні – можлива!».
За результатами тренінгу кожен учасник розробив власний план дій для впровадження інклюзивної освіти. На завершення Голова Благодійного Фонду Порошенка, Дружина Президента України пані Марина Порошенко вручила освітянам сертифікати за проходження тренінгу.
За словами голови Вінницької ОДА Валерія Коровія на сьогодні в області нараховується 25 шкіл, які впроваджують нові елементи навчання дітей, що мають особливі потреби, таких близько 60 по області. «Важливо, щоб ми мали нові сучасні методології, які давали б можливість працювати з цими діточками. Дуже важливим є навчання в звичайних класах дітей по спеціальних методологіях, це дає можливість дітям, які будуть поряд з особливими дітьми, навчатись поваги до людей, які мають певні проблеми зі своїм здоров’ям», - сказав керівник області.
Більше того, Коровій зазначив, що облрадою прийнято програму для людей, які мають особливі потреби, й елементом її є система організації навчання для дітей, які підпадають під дану категорію.
За словами голови Вінницької ГО «Паросток» Ірини Саранчи головним є доступність матеріалів, аудиторій для особливих дітей. «Важливим є й фахова підготовка вчителів в інклюзивному класі, підготовка дітей та батьків до рівноправного сприйняття особливої дитини, підготовка й самої дитини до інклюзії. Це складний процес, тому має бути тісна співпраця між освітніми закладами та реабілітаційними центрами, тому що зараз більшість дітей перебувають в центрах реабілітації й потребують поступової інтеграції. Це процес, який потребує багато часу та ретельної підготовки дитини», - вважає вона.