В рамках візиту делегатів Представництва ЄС до Вінниці, відбулася зустріч-дискусія: «Як вийти на ринки ЄС: можливості, шляхи, інструменти». Представники місцевого бізнесу завітали до галереї «Інтершик», щоб дізнатися більше про можливості виходу на європейські ринки. Експертами зустрічі були Юргіс Вілчінскас - керівник відділу преси та інформації Представництва ЄС, Павло Білодід - керівник освітніх та маркетингових проектів Києво-Могилянської бізнес-школи, Тарас Качка - заступник виконавчого директора Міжнародного Фонду «Відродження», експерт з питань відносин Україна-ЄС, який зв’язався з присутніми у скайпі.
Серед основних тем, які підіймались на зустрічі були:
- можливості та виклики Угоди про асоціацію для українського суспільно-економічного розвитку
- євроінтеграція через призму економічних реформ в Україні;
- можливості програми ЄС «EU4Business», яка спрямована на допомогу малому та середньому бізнесу;
- особливості зовнішньоекономічної діяльності та ефективні експортні стратегії;
- історії успіху вінницьких бізнесменів, які вийшли на ринок ЄС.
- Для українського потенціалу важливим є налагодження зв’язків з ЄС. Угода про асоціацію стала своєрідним популяризатором товарів з України, - зазначив Тарас Качка.
Юргіс Вілчінскас підтвердив, що Європа зацікавлена в покращенні бізнес-інвестиційного клімату нашої держави, оскільки це створить стабільну економічну ситуацію. З залу одразу виникло запитання: чому в Україні так важко отримати фінансування для бізнес-стартапів? Делегат Представництва ЄС відповів, що основна проблема – це те, що є ризики з приводу повернення грошей в банки, оскільки за останні роки було декілька ситуацій, що знизили довіру фінустанов до підприємців.
Впровадження програми ЄС «EU4Business» допоможе середньому та малому бізнесу одержати необхідні консультації для отримання кредитування з невеликим відсотком.
- Головне питання – це якість нових проектів, наскільки вони життєздатні та довготривалі. Здатність українського бізнесу бути конкурентоспроможним допоможе залучати інвестиції, - прокоментував у скайпі Тарас Качка.
Під час дискусії обговорювали досвід сусідніх країн, зокрема Польщі та Болгарії. Поляки налагоджували зв’язки в Європі за допомогою перепродажу продукції з тієї ж України, що є негативним досвідом і створило лакуну в економічній системі..
Наприклад, у Болгарії виникла ситуація, коли супермаркети заполонили привозні продукти, які були значно дешевшими, ніж виготовлені на теренах країни. Це практично знищило невеликі бізнес-підприємства. В нашій державі є хороший аграрний потенціал, що дозволяє працювати як на імпорт, так на експорт.