Міський голова Сергій Моргунов сьогодні, 28 березня, провів виїзну нараду на мосту по вул. Чорновола з представниками профільних департаментів, генпідрядником та ряду служб, чиї комунікації проходять через міст. Міський голова поставив завдання перед генеральним підрядником підвищити темпи виконання робіт, щоб реконструкція об’єкту завершилась вчасно і з безумовним дотриманням усіх технологій та якісного проведення капремонту споруди.
На сьогоднішній день триває демонтаж верхнього покриття. Наразі «зняли» асфальт на частині проїжджої частини, по якій не їздить громадський транспорт. На тротуарі вже теж прибрали верхній шар та дістались до труб, в яких прокладені кабелі зв’язку.
«Ці роботи проводились переважно вручну, щоб не пошкодити кабелі, які йдуть по тротуару. Тут ще є складність у тому, що майже немає запасу кабелю, щоб його винести вбік. Також ускладнюють роботу стовпи, які стоять на балках. Тому вони теж будуть зніматись теж фактично вручну, бо якщо почати працювати відбійним молотком, розпочнеться вібрація, і балки можуть цього не витримати», - розповів заступник міського голови Микола Форманюк.
«Конструкція мосту така: є арки, на них лежать балки, на балках – бетонні плити і на них – асфальт. Ми сьогодні знімаємо асфальт і бетонні плити, щоб дістатись до балок і замінити їх. Дві крайні балки по всій довжині ми будемо демонтувати (вони в найгіршому стані) і замінювати. По всьому мосту близько 80 балок має бути замінено. Ще більше 100 балок буде відремонтовано. Також наше завдання підсилити арки та колони залізобетонною обоймою», - розповів директор департаменту капітального будівництва міської ради Ігор Кравець.
Одним із елементів, який дещо ускладнює реконструкцію мосту, є проходження під ним магістральної газової труби. «Ми домовились з облгазом, що вони на період будівництва відключають тут газ, і запускають його по іншій схемі. Але це відбудеться, коли закінчиться опалювальний сезон», - каже Ігор Кравець.
«Ми зараз також розбираємо «нульову» опору (стик між мостом та берегом) з обох боків. Це робиться дуже обережно, бо є загроза, що може щось впасти. На наступному тижні тут з’являться два крани та інша спеціалізована техніка, яка буде виконувати більш складні роботи, - розповів представник генпідрядника ТОВ «МСУ-2» Валерій Коротич. – Незабаром ми розпочнемо робити арки. Зараз виготовляються опалубки, і у квітні з їх допомогою ми будемо нарощувати і укріплювати арки під мостом. В місяць плануємо робити дві арки. Всього їх є 16. Паралельно триватимуть роботи по заміні балок».
«Є серйозний пласт роботи, який потребує в першу чергу дотримання технологічних процесів та професійного підходу до роботи генерального підрядника та всіх субпідрядних організацій. З нашого боку ми вимагаємо і наполягаємо на тому, щоб дотримувався термін виконання робіт та була відповідна якість. Зі свого боку ми забезпечимо належне фінансування. Враховуючи те, що ми подали заявку на отримання коштів з державного бюджету із Фонду регіонального розвитку і, як правило, ми ці кошти отримуємо не раніше серпня вересня, ми на минулій сесії міської ради передбачили відповідні заходи, щоб забезпечити фінансовим ресурсам генерального підрядника, щоб ці роботи фінансувались вже зараз. Ми ні в якому разі не можемо проводити їх в осінньо-зимовий період. Адже лише за середньодобової температури +5 градусів, буде належна якість виконаних робіт», - сказав Сергій Моргунов.
Також міський голова під час наради наголосив на тому, що темпи виконання робіт потрібно нарощувати, оскільки на початок листопада рух транспорту на Київському мості має бути відновлено.
Після того, як основні конструктивні елементи мостової споруди будуть відремонтовані, планується пустити всі кабелі в нові опалубки, встановити нові опори освітлення. На опорах залишаться лише ті лінії, які необхідні для руху тролейбусів. Огородження мосту планується відреставрувати.
Додатково
Загальна вартість реконструкції мостової споруди за результатами проведеного тендеру – 56 495 000 грн. Джерела фінансування: проект реалізується за рахунок співфінансування з Державним Фондом регіонального розвитку (90% - кошти Фонду, решта – частка міського бюджету).
З метою збільшення вантажопідйомності мосту з врахуванням рішень з реконструкції мостового полотна проектом передбачено:
- підсилення залізобетонних арок прогонових будов залізобетонною обоймою;
- підсилення колон рамних надбудов опор моста залізобетонними обоймами;
- підсилення ригелів рамних надбудов опор моста залізобетонними «рубашками»;
- підсилення стійок надарочних конструкцій металевими обоймами;
- підсилення ригелів надарочних конструкцій завдяки влаштуванню розвантажуючих залізобетонних діафрагм;
- заміна крайніх найбільш пошкоджених балок проїзної частини мосту та підсилення існуючих балок, що не змінюються;
- підсилення всіх балок проїзної частини мосту завдяки влаштування залізобетонної накладної монолітної плити;
- відновлення пошкоджених бетонних поверхонь існуючих залізобетонних конструкцій (опор, ригелів, балок тощо) матеріалами типу Sika Mono Top – 412 NFG та торкретбетоном;
- антикорозійних захист та естетичне фарбування підсилених та відремонтованих конструкцій акриловим покриттям типу Sikagard – 680 S betoncolor.
- відновлення підходів до мосту з влаштуванням перехідних плит, лежнів, дренажів;
- влаштування залізобетонних службових сходів на підходах мосту;
- влаштування а/бетонного покриття проїзної частини по мосту.