Нещодавно в Київському Палаці дітей та юнацтва відбулася Восьма міжнародна виставка «Сучасні заклади освіти» та П’ята міжнародна виставка освіти за кордоном «World Edu».
На виставці вищі навчальні заклади та наукові установи, закордонні навчальні заклади, міжнародні освітні агенції, представництва, вищі навчальні заклади післядипломної освіти, обласні й міські управління (департаменти) освітою, професійно-технічні заклади освіти, загальноосвітні, дошкільні та позашкільні навчальні заклади представляли свої здобутки.
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 20 Вінницької міської ради отримала золоту медаль у номінації «Сучасні соціально-психологічні та педагогічні технології підтримки дітей і дорослих в умовах кризової ситуації». Працівники закладу провели майстер-класи своєї роботи та взяли участь в науково-практичному семінарі «Надання допомоги дітям і сім’ям, які опинились у складних життєвих умовах в наслідок військових дій на сході України».
Школа презентувала інноваційне дослідження «Соціально-психологічні технології регуляції емоційних станів дітей в кризових ситуаціях», авторами якого є практичний психолог Ірина Дремко та соціальний педагог Світлана Сокор. Навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти рекомендує дане дослідження для використання в навчальних закладах Вінниччини.
Метою дослідження є вивчення явища тривожності у дітей, які потрапили в ситуацію кризи, її динаміки, проявів та наслідків у житті підлітків, а також пошук можливих шляхів її подолання, зокрема, і за запропонованою технологією регулювання емоційних станів дітей в умовах кризових ситуацій.
Актуальність кризової проблематики обумовлена низкою факторів, найбільш гострим з яких є збройний конфлікт на Сході України. Переживання кризи відбувається на всіх рівнях життєдіяльності особистості – фізичному, соціальному, психологічному, професійному, інтелектуальному та духовному. Тому проблема виходу з кризи набуває величезного значення.
З метою вирішення цієї проблеми фахівці психологічної служби розробили та впровадили в практику роботи свого комунального закладу технологію регуляції емоційних станів у дітей, що дала можливість сформувати навички позитивного мислення, підвищила самооцінку, зменшила рівень нервово-психічного напруження і тривожності.
Запропонована авторами тренінгова програма формує вміння справлятися зі стресом в нових складних обставинах, представляє собою здатність користуватися важелями управління, не поступаючись цією можливістю комусь іншому чи обставинам.
Новинкою майстер-класу Світлани Сокор було виготовлення арома-саше (так називають ароматичну подушечку, наповнену твердими запашними речовинами, яку кладуть в білизну або папір) та «захисних амулетів» з використанням ефірних олій, які налаштовували учасників на відпочинок та покращують настрій.
Практичний психолог Ірина Дремко проводила майстер-клас з назвою «Манна феєрія», де використовувала світлові столи з кольоровою манкою для створення графічних картин, а також анімаційних сюжетів. Малювання манкою – унікальний вид мистецтва, у процесі творчості якого дитина розкривається, пізнає себе та оточуючий світ, що допомагає стати їй більш відкритими та комунікабельними. За совами Ірина Дремко, в процесі малювання манкою розвивається дрібна моторика рук, координація та пластика дитини, формуються комунікативні навики, вміння працювати в команді, розвиваються пізнавальні процеси (сприйняття, просторова уява, логічно-образне мислення, зорова пам’ять, мовлення, зображувальні здібності).
Навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти Вінницької області рекомендує застосування запропонованих технік, методичного інструментарію, практичної та теоретичної інформації щодо впровадження технології регуляції емоційних станів дітей в умовах кризових ситуацій, розроблену фахівцями комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20 Вінницької міської ради», для впровадження в освітніх закладів Вінниччини.