31 травня у рамках розробки Концепції інтегрованого розвитку міста відбулась зустріч вчителів комунальних та приватних навчальних закладів, освітніх громадських організацій та представників департаменту освіти Вінницької міської ради. Обговорювали swot-аналіз та найважливіші теми дошкільної, середньої і позашкільної освіти та подальший розвиток галузі. Захід відбувся в залі засідань міської ради.

Проект «Інтегрований розвиток міст в Україні» стартував у квітні минулого року. Він реалізується німецькою урядовою компанією «Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH». Проект спрямований на підготовку пілотних міст до посилення повноважень органів місцевого самоврядування та їх інституційної спроможності в рамках подальшої реформи децентралізації. Кінцевим результатом має стати створення Концепції інтегрованого розвитку міста, до розробки якої передбачається широке залучення місцевих громад.

«Вінниця є в числі чотирьох міст України, які беруть участь в проекті «Інтегрований розвиток міст в Україні». У рамках цього проекту ми розробляємо Концепцію розвитку Вінниця-2030, серед напрямків якого є й освіта, адже це одна з важливих галузей розвитку, бо саме від неї залежить яким буде майбутнє покоління», – каже директор департаменту освіти Оксана Яценко.

Оксана Яценко

«Ми не зможемо зрозуміти, як працює система освіти, поки не прослухаємо суб’єктивні зауваження багатьох людей. Тільки тоді ми матимемо загальну картину системи освіти в місті. Концепція інтегрованого розвитку передбачає широке обговорення, завдяки чому буде спільне бачення того, куди ми рухаємось», – зазначила координатор проекту в галузі освіти Софія Мельник.

Вінницькі освітяни обговорювали Концепцію інтегрованого розвитку міста

Серед найважливіших учасники виділили наступні теми: поширення історій успіху комунальних навчальних закладів серед громадян міста, посилення престижності іміджу вчителів та навчання, можливості збільшення кількості шкіл, які викладають такі науки як математика, фізика, хімія, що є затребуваними на ринку праці. А також – сприяння свідомому вибору учнів професійної діяльності за інтересами та нахилами, забезпечення фінансової сталості навчальних закладів без або з участю батьків. Йшлось й про те, чому якість освітніх послуг відрізняється в школах міста і як розробити систему оцінки закладів, чому виникають та користуються попитом приватні заклади, що пропонують освітні послуги, і чи можна/варто налагоджувати продуктивну співпрацю між ними та комунальними закладами освіти.

Ці та багато інших тем заплановано обговорювати в період до жовтня цього року в малих група вчителів, керівництва міста та зацікавлених вінничан.

Вінницькі освітяни обговорювали Концепцію інтегрованого розвитку міста

Довідка

Проект «Інтегрований розвиток міст в Україні» спрямований на підготовку українських міст до децентралізації та посилення повноважень органів місцевого самоврядування шляхом їх підтримки в застосуванні підходів комплексного розвитку міст у відповідності до європейських принципів і цінностей, викладених у Лейпцизькій хартії сталого європейського міста.

Проект передбачає широке залучення місцевих громад до розробки Концепції інтегрованого розвитку міста, що гарантує її успішну реалізацію. Проект охоплює чотири пілотних міста: Чернівці, Полтаву, Вінницю та Житомир, та має на меті перспективу його подальшого поширення та реалізації на національному рівні. Він переважно складається з нарощування потенціалу робочих груп та обміну знаннями між ними. Сталість проекту забезпечується за рахунок інтеграції місцевих експертів в консультаційні команди, включення до процесу місцевих зацікавлених сторін (зацікавлених громадян та громадських об’єднань) разом з представниками міських рад шляхом організації платформ обміну, а також обміну досвідом між містами.



Переглядів: 2424
Поширень: 0