19 січня відбулось фінальне засідання експертної ради, яка заслухала презентації  проектів «Малі міста – великі враження». Нагадаємо, до фіналу дійшли 22 проекти

Малі міста у всьому світі є зберігачами культурної спадщини, національної ідентичності та оригінальності, їх головні риси - неповторність та колоритність. В Україні міста із населенням менш ніж 50 тисяч мешканців  - це  близько двох третин  від загальної кількості. Саме вони повинні бути каркасом та орієнтиром формування комплексної політики розвитку країни.

Малі міста та об’єднані територіальні громади, в яких мешкає понад 50% населення країни, -  це реальні індикатори стану держави. 

2018 рік у Європейському Союзі оголошено Роком культурної спадщини в Європі. Україна не залишилася осторонь від цього процесу.

Торік  було ініційовано проект «Малі міста – великі враження». У рамках проекту шляхом проведення відкритого конкурсу нині відібрано вісім  проектів для впровадження пілотних культурних стартапів, що пов’язані із культурною спадщиною, а реалізація яких сприятиме подальшому культурно-економічному розвитку територій.

Фіналістами конкурсного відбору стали:

Проект
Місто/ОТГ
7
«Леонтович Арт Квартал»
м.Тульчин Вінницької області 
83
«Створення культурного бренду міста»
м.Тростянець Сумської області
76
«Культурний барбакан»
м.Острог Рівненської області
96
«Репенський пленер»
м.Чугуїв Харківської області
50
«Міжнародний фестиваль кіно і урбаністики – 86»
м.Славутич Київської обласі
95
«Культурний хакатон»
Село Шарівка Харківської області
67
«Фестиваль молодих театрів»
м. Гадяч Полтавської області
64
«Гастрономічний фестиваль Дунайські гостини»
Вилківська ОТГ Одеської області

 

Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман зазначив: "Створення умов для культурно-економічного розвитку з метою перетворення малих міст у самодостатні, розвинути адміністративні одиниці шляхом збільшення потенціалу власного культурного ресурсу - одна з актуальних можливостей реформи децентралізації.  Конкурс продемонстрував велике бажання керівництва малих міст та ОТГ розвивати економіку територій за допомогою культурних інновацій. Ми повинні забезпечити методичний супровід та підтримку в реалізації проектів, які мають стати яскравим прикладом розвитку культурної економіки територій та презентувати всьому світу нашу культуру, залучаючи туристів відвідати країну та яскраві події".

Міністр культури України Євген Нищук підкреслив: "Більшість малих міст України характеризуються низьким рівнем соціально-економічного розвитку та  ділової активності, однак володіють значним туристично-рекреаційним, культурно-історичним і природним потенціалом. Ми прагнемо стати частиною Європи. Не можна залишатись осторонь від процесів, які відбуваються. У світі є багато вдалих прикладів міст, які взяли за основу свого розвитку  культурний ресурс, перетворивши індустріальні центри на туристичні. 158 заявок, що надійшли до експертної ради Міністерства культури України, продемонстрували актуальність теми та велике бажання керівництва малих міст та ОТГ змінити територію за допомогою культурних інновацій. Проекти, які оцінювались, довели багатий культурний потенціал країни. І кожен з проектів є актуальним для подальшої реалізації. Тому ми не зупинимось на цьому результаті і будемо шукати можливості реалізації через залучення грантових та інших спеціальних програм задля підтримки учасників конкурсу, які не увійшли до вісімки переможців".

Координатором проекту «Малі міста – великі враження» визначено Український центр культурних досліджень.

Директор Українського центру культурних досліджень Ірина Френкель переконана: "Важливою складовою стратегії економіки України на сучасному етапі є перехід від індустріальної та сировинної моделі розвитку до постіндустріальної або креативної, яка базується на використанні людського потенціалу та знань, що є певною базою для розробки та реалізації ідеї для культурно- економічного розвитку. Сировиною креативної економіки є вміння народжувати оригінальні ідеї та перетворювати ці ідеї в економічний капітал та продукт, що продається. Культурні та креативні індустрії мають стратегічний потенціал і сприяють розумному, сталому і комплексному зростанню регіонів та міст. Використання креативних технологій капіталізує міста".

Українським центром культурних досліджень буде забезпечено методичний супровід в удосконаленні концепцій, розробці ідеології стартапів та маркетингової складової проектів, які мають стати яскравим прикладом для подальшого розвитку малих територій України.



Переглядів: 2658
Поширень: 0