Вінницькі підприємці, які візьмуть кредит на розвиток свого бізнесу, зможуть повертати частину податків. Це відбуватиметься за умови збільшення податків, які вони сплачуватимуть до міського бюджету. Про це йдеться у Генеральному договорі про співпрацю між виконкомом міської ради, Головним управлінням ДФС України у Вінницькій області та філією Вінницького обласного управління АТ «Ощадбанк», який підписали 2 лютого у міській раді. Аналогів цієї програми немає в Україні. Очікується, що завдяки ній відбудеться підвищення рівня зайнятості населення, детінізація ведення бізнесу.

Порядок часткової компенсації відсотків за залученими кредитами суб’єктам малого та середнього бізнесу за рахунок коштів міського бюджету був обговорений на черговому засіданні Ради підприємців. Після чого його схвалив виконком міської ради . Потім Порядок було винесено на сесію міської ради, де його підтримали депутати. Наступним кроком стало підписання Генерального договору про співпрацю, яке відбулось сьогодні.

«Наприкінці минулого року ми розпочали роботу з Ощадбанком стосовно того, що ми хочемо разом працювати над втіленням програм по підтримці кредитування підприємців. Сьогодні ми вже відмічаємо практичний крок – підписання генеральної угоди, яка вже даватиме інструмент для реалізації ідеї, яку ми зафіксували в минулому році в четвертому кварталі. І це дійсно є наша стратегія – переходити від декларацій до практичних кроків. Ми повинні розуміти, що найголовніше – це не є програма Вінницької міської ради, «Ощадбанку», ДФС, це – наша спільна програма, яка направлена на те, щоб вінницький бізнес отримував додаткову можливість фінансування. Ми зацікавлені в розвитку наших підприємців, збільшенні податкових надходжень, розвитку нашої території», – розповів заступник міського голови Владислав Скальський.

Відсьогодні вінницькі підприємці можуть взяти позику на розвиток бізнесу та отримати часткову компенсацію кредитної ставки

Начальник Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькі області Руслан Осмоловський наголосив на важливості детінізації та збільшенні обсягу надходжень податків до місцевого бюджету у зв’язку з впровадженням цієї програми. «Зараз дуже актуальними питаннями є детінізації сплати податків, наповнення місцевих бюджетів. Тому спільна програма, яку ми відпрацювали разом з Ощадбанком та міською владою, є важливою. Головна функція державної фіскальної служби тут є надання інформації щодо сплати податків і їх росту», – зазначив Руслан Осмоловський.

Відсьогодні вінницькі підприємці можуть взяти позику на розвиток бізнесу та отримати часткову компенсацію кредитної ставки

Про цільову аудиторію Порядку часткової компенсації, основні умови до потенційних учасників, розрахунок та етапи компенсації розповів директор департаменту економіки та інвестицій міської ради Віталій Погосян. «Програма направлена саме на мікро, малий та середній бізнес. Підприємець має працювати у місті Вінниці, у нього не повинно бути заборгованості перед бюджетами усіх рівнів. Підприємство має бути зареєстрованим більш ніж один календарний рік. Ми будемо підтримувати в цій програмі пріоритетні сфери підприємницької діяльності, які визначені Програмою по конкурентоспроможності малого та середнього підприємництва: туристичні послуги, сфера послуг, легка та харчова промисловість, медичні послуги та інформаційні технології. Максимальна сума кредиту – до двох мільйонів гривень, погашення відсотків має відбуватись щомісяця, цільове використання коштів – на розвиток бізнесу», – каже Віталій Погосян.

Відсьогодні вінницькі підприємці можуть взяти позику на розвиток бізнесу та отримати часткову компенсацію кредитної ставки

Про процес отримання кредиту в рамках Порядку часткової компенсації роз’яснив присутнім начальник філії - Вінницьке обласне управління АТ «Ощадбанк» Юрій Боковий. «Програма дає можливість зменшити суму платежів, які здійснює підприємець в межах свого кредитного обслуговування. Ми можемо розглядати питання кредитування на різноманітні поповнення обігових коштів, закупку обладнання, транспорт тощо. Ці кредити допоможуть вам в майбутньому зробити крок вперед, створити додаткові робочі місця, збільшити ефективність свого бізнесу», – розповів Юрій Боковий.

«Завдячуючи спільній ініціативі міського голови Сергія Моргунова, голови правління банку «Ощадбанк» Андрія Пишного, що було зафіксовано Меморандумом, ми отримали базу для створення цілої низки документів. Більше того, ми заклали в бюджет міста Вінниці 2018 року 5 мільйонів гривень для компенсації – щоб повертати податки, які були сплачені підприємцям при залученні кредиту для розвитку свого бізнесу. Ми затвердили рішення Вінницької міської рали Порядок часткової компенсації відсотків. Тобто від сьогодні ми маємо абсолютно готове практичне рішення і закликаємо вінницьких підприємців розвиватися, використовуючи й цей важіль», – підсумував Владислав Скальський.

Відсьогодні вінницькі підприємці можуть взяти позику на розвиток бізнесу та отримати часткову компенсацію кредитної ставки

Довідка

Порядок компенсації буде реалізований в рамках Програми посилення конкурентоспроможності МСП м. Вінниці на 2017-2020 роки. Суть Порядку полягає в тому, що якщо бізнесу для свого розвитку потрібно залучати кредитний ресурс, то за умови збільшення податків, які будуть надходити до міського бюджету, місцеве самоврядування повертатиме до 75% дельти податків підприємцям.

На компенсацію мають право в першу чергу підприємці, в яких працює до 250 осіб, річний дохід – до 50 мільйонів євро, у них немає бути заборгованості перед бюджетами всіх рівнів, вони не мають бути у стані ліквідації чи реорганізації. Пріоритетними сферами діяльності є ІТ, медицина, харчова промисловість, сфера обслуговування, легка промисловість, туризм.

Є ряд вимог до кредитного договору. Максимальний розмір кредиту повинен бути до двох мільйонів гривень. Також серед вимог є й те, що вид кредиту повинен бути строковий або кредитна лінія, валюта – українська гривня, максимальний термін відстрочки по сплаті тіла кредиту – 6 місяців. Строк кредиту – до 36 місяців включно.

Є п’ять етапів процедури компенсації. Перший – суб’єкт підприємницької діяльності укладає кредитний договір з банком-партнером. На другому етапі банк-партнер подає до департаменту економіки та інвестицій (ДЕіІ) міської ради реєстр суб’єктів підприємницької діяльності (СПД), які відповідають умовам порядку. Потім ДЕіІ перевіряє на відповідність критеріям, виносить проект рішення виконавчого комітету про визнання СПД учасником процедури компенсації. Четвертим етапом є те, що виконавчий комітет раз на квартал приймає рішення про поповнення реєстру учасників процедури компенсації та нарахування часткової компенсації. І під час п’ятого етапу банк з транзитного рахунку перераховує кошти на поточні рахунки учасників процедури.



Переглядів: 3600
Поширень: 0