Проблеми в роботі реєстраційної служби Головного управління юстиції у Вінницькій області виникли з початку її роботи (січня 2013 року) і з часом вони тільки накопичувались.
У січні поточного року прийом вінничан державними реєстраторами речових прав проводився лише двічі на тиждень у приміщенні БТІ. Це створювало незручності для людей, які постійно нарікали на роботу реєстраційної служби. Від вінничан надходили скарги на непрозорість та незручність процедур. Реєстраційна служба є державним органом, і місцева влада не може впливати на її роботу, однак дана ситуація потребувала вирішення. Тому, вже наприкінці січня 2013 року голова Вінницької ОДА Іван Мовчан та міський голова Володимир Гройсман ініціювали зустріч за участю начальника Головного управління юстиції у Вінницькій області Леоніда Льовкіна та начальника реєстраційної служби Головного управління юстиції Івана Надольного. В результаті губернатор та мер поставили вимогу навести порядок у питаннях реєстрації нерухомості та прийому мешканців Вінниці та Вінницького району. І наполягли на тому, що надання послуг з державної реєстрації та прийом городян реєстраторами мають бути відкритими та зручними і відбуватись у Центрі адміністративних послуг «Прозорий офіс».
Починаючи з 4 лютого, державні реєстратори речових прав на нерухомість розпочали приймати у міських Центрах адміністративних послуг. Однак це не зняло проблему. Тодішній керівник реєстраційної служби Головного управління юстиції Іван Надольний не зміг правильно організувати роботу та не передбачив навантаження на реєстраторів. Штатна чисельність відділу складала 4 особи, а по факту людей приймало лише 2 працівника (для прикладу, у Хмельницькому городян приймає 25 реєстраторів, у Чернівцях – 22, Чернігові та Полтаві – 15). Така кількість працівників не давала можливості вчасно виконувати покладені на них завдання, що призвело до виникнення черг і затримки з видачею документів. Не було передбачено навіть забезпечення служби елементарними канцелярськими товарами.
Міський голова Володимир Гройсман неодноразово звертався до Кабінету міністрів та профільного Міністерства з приводу того, що ситуація з прийомом громадян державними реєстраторами у Вінниці стоїть досить гостро та те, що керівник не справляється зі своїми прямими обов’язками. В результаті 3 липня Івана Надольного було звільнено з посади керівника реєстраційної служби (поки що його місце залишається вільним). Змінився також і керівник міського відділу Державного реєстру речових прав Реєстраційної служби. На цю посаду в липні було призначено Анатолія Журавського. Спільними зусиллями керівництва області, міста та Головного управління юстиції у Вінницькій області вдалось також добитись розширення штату відділу до 8 одиниць.
На сьогоднішній нараді у міського голови обговорювалась ситуація, яка склалась з роботою реєстраційної служби. За словами Анатолія Журавського «в спадок» він отримав 945 прийнятих та незареєстрованих документів з простроченим терміном виконання (станом на сьогоднішній день їх кількість скоротилася до 665), 15 неопрацьованих звернень фізичних та юридичних осіб, 97 звернень судових органів та 138 звернень правоохоронних органів та податкової служби. Окрім того, близько 6 тисяч справ є невпорядкованими та потребують додаткового опрацювання.
Міським головою Володимиром Гройсманом перед керівництвом міського відділу Державного реєстру речових прав поставлена вимога заповнити у максимально стислі терміни вакансії, щоб за два тижні у приміщенні Прозорого офісу прийом вінничан щоденно вели не менше 6-7 реєстраторів. Він також дав доручення керівництву «Прозорого офісу» максимально допомогти реєстраційній службі в налагодженні належної роботи.
«Новостворена реєстраційна служба нам не підпорядкована, але ми не можемо стояти осторонь – адже ситуація стосується мешканців нашого міста, - зауважує Володимир Гройсман. - Я сподіваюсь, що ситуація, яка склалась, буде виправлена і вже з початку серпня робота відділу Державного реєстру речових прав Реєстраційної служби почне входити в штатний режим».