– Іване Михайловичу, у соціальних ініціативах Президента України «Діти – майбутнє України» значна увага приділяється залученню дітей до занять фізкультурою і спортом, утвердженню здорового способу життя. Що для виконання ініціатив Глави держави робить обласна влада?
– Дбати про своє здоров’я повинна кожна людина. Звикати до цього треба з дитинства, але і в зрілому віці не забувати про здоровий спосіб життя, фізичні вправи, активний відпочинок. Зауважу, що це особиста справа кожної людини. А справа влади – створити умови для заняття фізкультурою і спортом, сприяти пропаганді й утвердженню здорового способу життя. І цим повинні займатися не лише ті люди, які працюють безпосередньо в галузі фізкультури і спорту. До цього залучаються медики, освітяни, працівники культури, громадські організації і просто небайдужі люди.
Сьогодні в області діє 64 дитячо-юнацьких спортивних школи. 218 відділень цих шкіл працюють за олімпійськими видами спорту, 28 – за неолімпійськими. У спортивних школах займаються майже 22 тисячі учнів. Але це тільки 12% від загальної кількості дітей 6 - 18 років. Саме тому, Президент ставить завдання залучити якомога більшу кількість дітей до занять у спортивних школах і секціях, збудувати і модернізувати спортивні об’єкти.
Значно краща ситуація в області з фізкультурно-оздоровчою освітою, нею охоплено (за статистикою) понад 84 тисячі школярів. Це трохи більше 56%. В ідеалі охоплення має сягати 100%. Але, звичайно, з урахуванням стану здоров’я дітей.
Значні зрушення з початку року відбулися в школах і дитсадках області, де модернізовано 85 спортивних майданчиків та збудовано 4 нові майданчики. Всього на Вінниччині функціонує понад 4000 спортивних споруд. Мається на увазі залів, майданчиків, стадіонів, тирів, футбольних полів.
В обласному центрі є чимало комерційних спортивних закладів. Стало модно ходити у спортзал чи в басейн, бігати, займатися танцями, ходити в походи, кататися на лижах. Це нормально. Правда, ця мода «захопила» далеко не всіх, але її треба всіляко підтримувати. В тому числі і власним прикладом.
– Як Ви ставитеся до пропозицій зменшувати фізичні навантаження на уроках фізкультури, не ставити оцінок з цього предмету?
– Справа не в оцінках, а в тому, чи навчиться дитина дбати про себе. Найкращі оцінки – це здоров’я, нормальне самопочуття, фізична витривалість, високий рівень працездатності. А зменшувати фізичні навантаження чи збільшувати – це справа фахівців. Одне можу сказати точно: якщо у дитини є серйозні відхилення у стані здоров’я, а таких дітей, на жаль, немало, то про це треба пам’ятати і вчителю фізкультури, і самому учневі, і його батькам. Усім іншим дітям нормальні фізичні навантаження необхідні. І не тільки на уроках чи в спортивних секціях. Колись у школах проводили зарядку для всіх учнів. Чому б її не повернути? Усі, хто причетний до освіти, повинні пам’ятати: даючи дитині знання, школа не повинна забирати у неї здоров’я.
– У великих виробничих колективах колись були модні фізкультхвилинки…
– Зараз ситуація змінилася, але серйозний роботодавець завжди буде зацікавлений у тому, щоб працівники були здорові. Якщо мислити ширше, то влада теж має бути зацікавлена в тому, щоб населення села, міста, області, країни було здоровим. На мій погляд, саме фізична активність є основою здорового способу життя. Якщо людина займається фізкультурою, то вона, як правило, не палить, не зловживає алкоголем, не переїдає.
Фізкультура – це інструмент для збереження здоров’я. А здоров’я громадян – головний ресурс держави.
– У школі Ви займалися спортом?
– В юності я займався легкоатлетичним багатоборством. Нерідко брав участь у змаганнях. Своїм дітям теж старався прищеплювати любов до спортивних занять.
– Любов до спорту у Вас залишилася?
– Так, але якщо точніше, то до фізкультури, а не до спорту. Підтримую форму з допомогою щоденних фізичних вправ. Їжджу на велосипеді. Взимку із задоволенням катаюся на лижах. Це для мене найкращий зимовий відпочинок. Влітку, коли випадає вільний час, я йду в ліс, а якщо вільних є кілька днів – їду в гори.