19 вересня заступники голів облдержадміністрацій, керівники обласних департаментів соціальної політики, центрів зайнятості та управлінь Пенсійного фонду різних регіонів України відвідали вінницькі територіальні Центри адміністративних послуг, щоб ознайомитися з їх системою роботи.

Вінницю відвідали 150 керівників з усіх регіонів України

Вінницю відвідали 150 керівників соціальної сфери з усіх регіонів України

Сьогодні у Вінниці працює чотири такі центри. Першим ще у 2008 році запрацював «Прозорий офіс» в адмінбудівлі Вінницької міської ради. Ще три його територіальних відділення були створені за підтримки держави минулого року. Розмістилися вони в приміщеннях колишніх районних рад, які у Вінниці були ліквідовані, коли було скасовано районний поділ міста. Сьогодні у центрах працює 220 фахівців департаментів та відділів міської ради, державних, територіальних та обласних управлінь (місцеві та регіональні дозвільні органи, Державна реєстраційна служба, Державна міграційна служба та ін.), державні кадастрові реєстратори Вінницького району тощо. Загалом ними надається 293 послуги.

Прозорий офіс, Вінниця

Протягом 2008-2013 років до центрів адмінпослуг звернулося більше 933 тисяч відвідувачів. За вісім місяців роботи трьох філій прийнято понад 321 тисячі людей. Прогнозується, що до кінця цього року до центрів звернеться більше 550 тисяч городян. Середній час очікування на прийом до фахівця – 25 хвилин, прийом займає в середньому 12 хвилин. Нещодавно в «Прозорих офісах» було запроваджено систему оцінки якості обслуговування.

Прозорий офіс у Вінниці

«Для людини набагато простіше прийти в одне місце і отримати всі послуги, а не так, як у нас часто буває - земресурси в одній частині міста, пенсійний фонд в іншій, а управління соцзахисту ще в іншому районі, - каже директор департаменту праці і соціального захисту населення Житомирської обласної адміністрації Галина Корінна. - Тому ми вітаємо ініціативу Вінниччини. Варто, щоб вона поширювалася по всій державі. Для цього необхідні кошти і, звичайно, приміщення, тому рішення Вінниці про створення центрів у приміщеннях, які займали районні ради, я теж підтримую». Такого ж висновку дійшов після ознайомлення із роботою «Прозорих офісів» і заступник голови Чернівецької обласної державної адміністрації Віталій Темерівський, який розповідає, що у Чернівцях, як і колись у Вінниці, також є 3 райони. «Ми приїхали перейнятий передовий досвід та напрацювання Вінниці і запровадити такі самі офіси на території Чернівецької області, - каже Віталій Темерівський. - Тому що вони дійсно необхідні, є гарні відгуки від людей, бо вони витрачають менше часу. Ми цей процес вже почали, у нас працюють офіси, де можна отримати тільки адміністративні послуги, я думаю, що в подальшому будемо зводити, щоб усі послуги надавалися в одному місці».

 Прозорий офіс, Вінниця

Начальник пенсійного фонду Рівненської області Василь Петняк розповідає, що на сьогодні пенсійне законодавство дуже зарегульоване – існує дуже багато нормативних актів, в яких звичайні людині важко розібратися. І робота таких офісів побудована за правильним принципом: людина приходить до спеціаліста, який зобов’язаний розкрити всі тонкощі, порадити і надати консультацію так, щоб людина отримала оптимальний результат із мінімальними затратами часу.

150 керівників, які працюють у соціальній сфері в усіх регіонах України, приїздили сьогодні до Вінниці

Продовженням знайомства з вінницькім досвідом надання адміністративних та соціальних послуг стала нарада щодо впровадження роботи «Прозорих офісів» в системі соціальної сфери та пенсійного забезпечення України. В ній взяла участь Міністр соціальної політики Наталія Королевська. «Той досвід, який реалізований сьогодні на Вінниччині, є дуже корисним. Зараз ми плануємо його поширити в найкоротші терміни по всій країні», - зазначила Наталія Королевська. Губернатор Вінниччини Іван Мовчан в підтвердження цього розповів, що сьогодні ведеться робота над створенням таких офісів по всій області: «Ми працюємо над тим, щоб такі офіси відкрити у всіх райцентрах. Є фахівці, які знають, як все адаптовувати на місці. І на прикладі Вінниці бачимо результат: коли людина, звернувшись за послугою, отримує її за 15 хвилин».

Наталія КоролевськаНаталія Королевська зауважила, що зараз основним завданням є створення такої моделі роботи, щоб людина в один дотик, в одному місці та за один візит могла вирішити максимальну кількість питань: «Говорячи про спрощення, я маю на увазі те, що людина має прийти в центр надання послуг і отримати будь-яку допомогу, субсидію чи пільгу, показавши лише паспорт. До кінця року ми собі поставили за мету запровадити саме такий механізм при видачі житлових субсидій, допомоги малозабезпеченим сім’ям та допомоги при народженні дитини.».

За словами Наталії Королевської, вже триває розробка єдиної інформаційної платформи, яка дасть можливість повного обміну даними. В подальшому це трансформується в проект «Національна картка». Всю інформацію про людину, її потреби, права на пільги, компенсації та допомоги фахівець зможе взяти з однієї системи. Це дасть змогу нарахування адресної допомоги людям, які дійсно цього потребують.

Міністр каже, що після створення всеукраїнської системи, базу даних Вінниччини теж буде до неї інтегровано. «Нами вже напрацьовано певний підхід і працюють бази даних для обміну інформацією щодо надання соціальних послуг людям. Те, що Міністерство буде їх враховувати при розробці власного продукту, є позитивом, - каже міський голова Володимир Гройсман. – Тому що іноді центральні органи влади виходять з того, що на місцях всі напрацювання неправильні і треба все робити по-новому. А це приклад якісної співпраці, коли є і розуміння, і діалог. Що стосується об’єднання баз даних, то у Вінниці ми з цим вже на виході. Система готова, залишилося її відкорегувати».



Переглядів: 8771
Поширень: 0