У новому наказі зменшується перелік документів, що надаються для державної реєстрації друкованих ЗМІ. Наразі немає необхідності надавати виписку із Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) та нотаріально завіряти копію Статуту засновника.

Також конкретизовано обсяг інформації, яка зазначається стосовно пов\'язаних осіб у реєстраційній заяві. У разі, якщо пов\'язаною особою є юридична особа, то засновник наводить її повне найменування та ідентифікаційний код юридичної особи. Якщо ж пов\'язаною особою виступає фізична особа, спільно з якою засновник здійснює контроль за друкованим засобом масової інформації, то засновник зазначає прізвище, ім\'я, по батькові цієї особи, реєстраційний номер її облікової картки платника податків (за наявності).

Для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний відповідальний орган, вказується лише номер і серія паспорта.

Раніше Законом України «Про внесення змін до деяких Законів України щодо забезпечення прозорості відносин власності щодо засобів масової інформації» було внесено в Закон «Про засоби масової інформації» поняття «пов\'язані особи». Однак не був зазначений необхідний обсяг наданої інформації про таких осіб. Тепер це було виправлено.

За словами експертів, значно знизиться і час реєстрації друкованого ЗМІ. Раніше цей процес тривав 30 днів, наразі ж він скоротиться вдвічі — до 15 днів.
Експерти зазначають, що нові правила реєстрації друкованих ЗМІ створять більше можливостей для розвитку українських мас-медіа. Наприклад, за 8 місяців 2013 року в Україні було зареєстровано 431 видання і 20 інформаційних агентств. При цьому за цей звітний період було закрито всього 6 видань.
У цілому ж динаміка розвитку вітчизняних друкованих ЗМІ, згідно з аналітичними даними, є позитивною. З 2003 року кількість видань, зареєстрованих в Україні, зросла майже в три рази — з 17 тис. до 45 тис.

Проте, експерти зазначають, що не варто забувати про становище, в якому друкована преса знаходиться у зв\'язку з розвитком електронних ЗМІ. Вона стикається з усе більшою конкуренцією з боку Інтернет-ресурсів. Різноманітність періодичної преси необхідно підтримувати і розвивати. Оскільки це позитивно впливає на свободу слова в країні, працює на міжнародний інформаційний імідж України, переконані експерти.



Переглядів: 3124
Поширень: 0