Система державної служби, що діє в Україні, через політичну заангажованість, низьку професійність, корупційність давно зжила себе і вимагає негайного реформування. Про це повідомив Віце-прем`єр-міністр України – міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Володимир Гройсман під час VI Рішельєвських академічних читань, що відбулися в Києві у приміщенні Національного агентства України з питань державної служби.

За його словами, нові закони «Про державну службу» та «Про службу в органах місцевого самоврядування», які виносяться на громадське обговорення, мають бути прийняті новим складом парламенту вже до кінця поточного року.

Реформа державної служби передбачає створення професійної контрактної «армії» чиновників, - Володимир Гройсман

«Те, що ми маємо сьогодні в державній службі, все – зі знаком мінус: неефективно, не престижно, не прозоро. Ми маємо створити в доброму розумінні професійну, якісну контрактну «армію» чиновників, які будуть адекватно відповідати на запити суспільства», - зазначив він.

Володимир Гройсман повідомив, що в період проведення в Україні структурних реформ, зокрема, у сфері місцевого самоврядування, дуже важливим є те, який персонал буде управляти державою.

«Сьогодні органи місцевого самоврядування, які ми з вами обираємо, мають найвищий ступінь довіри в державі. Щодо рівня довіри мешканців громад до державних службовців, яких призначає Київ, то їх авторитет є низьким, тому що немає професійної системи відбору, немає системної відповідальності. І це нам потрібно змінювати», – підкреслив Володимир Гройсман.

Під час академічних читань Голова Нацдержслужби України Костянтин Ващенко презентував проект нової редакції Закону України «Про державну службу», який враховує прогресивні вітчизняні напрацювання та успішний досвід реформ у європейських країнах, насамперед, Республіці Польща, а також рекомендації та концептуальні засади професійної державної служби, визначені експертами програми SIGMA/ОЕСР.

Костянтин Ващенко наголосив, що принциповими новаціями нової редакції законопроекту є розмежування політичних та адміністративних посад, врегулювання статусу державного службовця, винятково конкурсні процедури добору кандидатів та гарантування рівного доступу до державної служби, поєднання системи винагород з оцінкою ефективності роботи, а також об’єктивні можливості просування по службових сходинках, посилення персональної відповідальності за виконання обов’язків.

VI щорічні Рішельєвські академічні читання «Європейські орієнтири реформування публічної служби в Україні» пройшли за участі та сприяння проекту Twinning «Підтримка розвитку державної служби в Україні» та Програми професійного розвитку при Офісі зв’язку НАТО в Україні.



Переглядів: 4237
Поширень: 0