8 жовтня на черговому засіданні виконкому міської ради було схвалено новий стратегічний документ Вінниці, який визначає подальший просторовий та транспортний розвиток обласного центру. Ця робота виконувалась урбаністами трьох цюріхських компаній і фінансувалась департаментом з питань економіки Швейцарської Конфедерації. Документ включає в себе аналіз існуючої ситуації в місті і сформованих тенденцій та визначає варіанти подальшого просторового та інфраструктурного розвитку.
Вінниця змінює підходи до формування міського простору і пріоритетів його розвитку. Для цього департамент архітектури, містобудування та кадастру Вінницької міської ради розробляє ряд концептуальних і стратегічних документів. Саме вони відіграють визначальну роль в перетворенні міста пострадянського типу в сучасний європейський регіональний центр та дозволяють мати цілісне уявлення про майбутній розвиток міста.
«Всі концептуальні документи мають стати інструментами для подальших перетворень та лягти в основу нового Генерального плану міста, - розповів головний архітектор Вінниці Олександр Рекута. – Комплексна стратегія транспорту та просторового розвитку має на меті створити умови для покращення якості міського середовища, його соціальних зв’язків, розвитку транспортної мережі тощо. Ця робота є грантовою, і фінансується державним департаментом з питань економіки Швейцарської Конфедерації (SEKO). Розробники – це три потужні цюріхські приватні компанії, які спеціалізуються на розробці і розв’язанні глобалістичних, в тому числі, і транспортних задач».
Робота над створенням цього стратегічного документу тривала з 2013 року. За цей час Вінницю неодноразово відвідували швейцарські урбаністи, які підключились до проведення аналізу існуючої ситуації в місті та відпрацювання різних варіантів подальшого розвитку обласного центру.
В результат вони запропонували зосередити увагу на моделі «Компактне місто». Це означає, що для більш динамічного та гармонійного розвитку міста в цілому потрібно ділову активність зосереджувати навколо існуючих маршрутів громадського транспорту, де є можливість їх продовження. Найбільш перспективний напрямок пролягає з Вишеньки (де в перспективі буде 10-ий мікрорайон) через вул.Соборну, просп.Коцюбинського до залізничного вокзалу і далі до вул. Тарногродського.
Швейцарські урбаністи визначили саме цей напрямок для створення урбанізованого коридору, вздовж якого будуть концентруватись інвестиції та який стане основною магістраллю міського транспорту (що частково є і на сьогоднішній день).
На іншій території буде відбуватись збереження природного образу районів з пагорбами. Там буде відбуватись помірне ущільнення, надаватись перевага малоповерховим сімейним типам забудови.
Просторовий розвиток великою мірою залежить в тому числі від транспортної інфраструктури. Тому новий документ передбачає також прогнозування і планування еволюції громадського транспорту, розвиток та вдосконалення вузлів, де перетинається багато маршрутів громадського транспорту, відведення місць для великих сучасних пакувальних майданчиків тощо.
Для інформації
Комплексна стратегія міського транспорту та просторового розвитку – це один з кроків на виконання п’ятого пріоритету Стратегії «Вінниця-2020», який стосується збалансованого просторового розвитку і над якими спільно працювали швейцарські та вінницькі спеціалісти. На цей напрямок роботи наше місто отримало грантові кошти від Уряду Швейцарії у розмірі 150 тисяч швейцарських франків.
Стратегію розвитку міста «Вінниця-2020» депутати міської ради ухвалили влітку цього року. П’ятим пріоритетом у цього документу є «Збалансований просторовий розвиток». «Вінниця спрямовує свій просторовий розвиток на забезпечення балансу між візуальною якістю та можливостями гнучкого використання простору для різноманітних потреб (житло, торгівля, промисловість), між щільністю міської забудови та розвитком місць для відпочинку, між ефективною інфраструктурою та екологічними вимогами», - зазначено в стратегії.