Тоді, коли напрямки "райцентр-райцентр" і "райцентр - Вінниця" жодних проблем не зазнають, автобуси, які курсують до сіл, - справжній дефіцит.
- Скільки ми не намагаємося знайти перевізників, зробити це не вдається, - каже заступник голови Вінницької ОДА Роман Аксельрод. - У радянські часи, коли автобусний парк був державним, автобус купувала держава. Сьогодні перевізник приватний і купляє автобус за власний кошт, тому він не хоче їздити дорогами, на яких він цей автобус доб\'є.
Друга причина непопулярності серед перевізників сільських напрямків - проблема із відшкодуванням витрат на перевезення безкоштовних пільгових пасажирів, третя - невелика кількість пасажирів взагалі. Аби розв’язати проблему, обласна влада вирішила піти шляхом, яким у радянські часи йшли книжкові магазини. "У нагрузку" з популярними серед читачів творами йшли твори малоцікавих авторів, пояснює Роман Аксельрод:
- Водночас з конкурсом на гарний, прибутковий маршрут, ми оголошуємо конкурс на маршрут, який попитом не користується. Але є проблема: термін дії чинних договорів. По Вінницькому району, наприклад, вони були укладені до 2022 року.
Тож доведеться чекати, поки термін дії договорів закінчиться. Продовжувати їх не будуть, а оголосять нові конкурси на маршрути, при цьому максимально залучаючи перевізників на сільські напрямки. А ще область візьме на озброєння досвід обласного центру.
- Ми будемо шукати кошти і залучати фахівців, - додає Роман Аксельрод, - щоб вони нам, як у Вінниці, дослідили пасажиропотік: скільки на кожному маршруті потрібно транспортних засобів, у який час вони мають їздити, з яким інтервалом.