Протягом 2015 року Пенсійним фондом України забезпечувалось створення централізованої системи призначення та виплати пенсій на базі електронної пенсійної справи. Головною метою створення такої системи є запровадження автоматизованої обробки даних та документів із забезпеченням максимальної доступності громадян до послуг, які надає Фонд, незалежно від місця їх проживання, надання послуг без необхідності безпосереднього звернення до органів Фонду, мінімізації часу обслуговування, а також максимального уникнення людського фактору при призначенні пенсій.
Як зазначила начальник управління Пенсійного фонду України в місті Вінниці Алла Лоба , суть полягає в тому, що для призначення пенсій особа надаватиме працівнику Пенсійного фонду оригінали документів (паспорт, трудова книжка, інші необхідні документи), що будуть скановані (оцифровані) і на підставі яких буде сформована електронна пенсійна справа. Самим працівником Пенсійного фонду буде заповнена в електронній формі заява про призначення пенсії і роздрукована, а особа, якій призначається пенсія, лише поставить свій підпис на заяві. Електронні пенсійні справи, в якій знаходитимуться пенсійні документи, всі розрахунки при призначенні та перерахунку пенсії, і будуть основним архівом, захищеним від зовнішніх втручань. Передбачається також, що пенсіонери зможуть в будь-який час через мережу інтернет знайомитися із даними своєї пенсійної справи.
Нині завершена розробка основного програмного забезпечення. У чотирьох «пілотних» регіонах (Вінницькій, Київській, Донецькій та Херсонській областях) наразі проходить промислове впровадження даної програми, тобто повне застосування на практиці – від отримання заяви на призначення пенсії до її виплати. В рамках проекту з початку цього року призначено 677 нових пенсійних справ.