Сьогодні, 15 червня, начальник головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області Олена Корчака спільно з начальником філії Вінницького обласного управління ПАТ «Державний ощадний банк України» Юрієм Боковим презентували нові пенсійні посвідчення, які одночасно є банківськими платіжними картками.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 14 березня 2016 року №167 « Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» починаючи з 1 липня 2016 року виплата пенсій внутрішньо переміщеним особам буде здійснюватися лише через рахунки та мережу установ і пристроїв публічного акціонерного товариства «Державний ощадний банк України».
З метою забезпечення виплати пенсії в липні місяці 2016 року 574 внутрішньо переміщеним особам необхідно терміново змінити спосіб виплати пенсії або змінити банківську установу. Якщо внутрішньо переміщена особа по будь яким причинам не встигне відкрити рахунок у ПАБ «Державний ощадний банк України» до 1 липня 2016 року, виплата пенсії ії буде поновлена після подачі до органів Фонду необхідних документів, з часу припинення.
Зазначеним нормативним актом для забезпечення виплати пенсій внутрішньо переміщеним особам та їх ідентифікації передбачена емісія (видача) платіжних карток, які одночасно є пенсійним посвідченням (електронне пенсійне посвідчення - ЕПП), із зазначенням на них графічної та електронної інформації про власника та його електронного цифрового підпису.
Електронне пенсійне посвідчення виготовляється на ім'я особи, якій призначено пенсію. У разі, якщо пенсія призначена неповнолітній або недієздатній особі, в електронному пенсійному посвідченні (у позиції "Вид пенсії") зазначаються прізвище, ім'я та по батькові батька (матері) або опікуна чи піклувальника.
Строк дії електронного пенсійного посвідчення як платіжної картки встановлюється до трьох років за умови проходження фізичної ідентифікації одержувача пенсії у відділеннях банку перші 2 рази кожні шість місяців, надалі - у кожні 12 місяців.
Відомості про вид пенсії, групу, причину інвалідності та строк, на який встановлено інвалідність, зазначаються в електронному пенсійному посвідченні з урахуванням вимог Порядку обліку, зберігання, оформлення та видачі пенсійних посвідчень в Пенсійному фонді України та його органах.
У разі продовження строку призначення пенсії, встановлення інвалідності або продовження її на новий термін здійснюється емісія нового електронного пенсійного посвідчення.
Електронне пенсійне посвідчення використовується як платіжна картка до закінчення строку її дії, в тому числі у разі закінчення строку призначення пенсії.
Виготовлення електронних пенсійних посвідчень здійснюється на підставі заяви, поданої до територіального органу Пенсійного фонду України.
У разі звернення особи за виготовленням електронного пенсійного посвідчення, особа повинна надати наступні документи:
- паспорт;
- довідку про реєстраційний номер облікової картки платника податків фізичної особи;
- довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;
- фотокартку розміром 3х2,5 см.
Спеціаліст управління Пенсійного фонду на основі отриманих документів, заповнює заяву, надає пенсіонеру для перевірки та підпису, вклеює фотокартку особи в Заяву, відскановує надані документи та заяву і передає їх на центральний рівень, де і здійснюватиметься обмін інформацією з ПАТ «Державний ощадний банк України». Особі надається «Памятка пенсіонеру про видачу електронного пенсійного посвідчення», де зазначено відділення та адреса Ощадбанку, в якому пенсіонер отримає своє ЕПП.
На сьогодні кількість пенсіонерів внутрішньо переміщених осіб, які отримують пенсії за фактичним місцем проживання, - 3317 (в т.ч. 138 пенсіонерів – військовослужбовців), з них отримують через ощадбанк – 2743, через інші банки та поштові відділення – 574 особи.
Тимчасово призупинено виплату пенсій 586 особам (29 військовослужбовців).