Вінницький окружний адміністративний суд постановив визнати протиправною та скасувати постанову Немирівської міської виборчої комісії Немирівського району Вінницької області № 2 від 09.11.2016 року «Про утворення територіальних виборчих округів» за позовом одного з виборців, оскільки права позивача можуть бути порушені рішенням про формування територіального виборчого округу № 13, де кількість виборців суттєво відрізняється від кількості виборців у інших округах.
9 листопада Немирівською міською територіальною виборчою комісією, на виконання вимог ч. 3 ст. 2, ст. 16, ч. 3, 4, 12, 13 ст. 17 Закону України «Про місцеві вибори» та з метою утворення територіальних виборчих округів було прийнято постанову «Про утворення територіальних виборчих округів».
У постанові йдеться про те, що виходячи з орієнтовної кількості виборців на території Немирівської міської територіальної виборчої комісії (11 356 осіб), було утворено двадцять шість територіальних виборчих округів до виборів депутатів Немирівської міської ради з приблизно однаковою кількістю виборців.
Проте, один із виборців територіального виборчого округу №13 не погодився з постановою Немирівської ТВК та звернувся до суду стосовно рішення про розподіл округів.
Йшлося про зміну в межах дільничної виборчої комісії № 050772 (три територіальні виборчі округи) та в межах дільничної виборчої комісії № 050773 (чотири територіальні виборчі округи).
Вінницький окружний адміністративний суд у постанові від 13.11.2016 дійшов висновку, що права позивача як виборця, можуть бути порушені рішенням про формування територіального виборчого округу № 13, на якому у нього є право голосу, шляхом включення до нього кількості виборців, яка суттєво відрізняється від кількості виборців у інших територіальних виборчих округах.
З аналізу наведених у постанові норм законодавства, суд доходить висновку, що єдиним критерієм для формування територіальною виборчою комісією територіальних виборчих округів, законодавцем передбачено кількість виборців у територіальних виборчих округах, яка повинна бути «приблизно рівною».
З метою тлумачення принципу приблизної рівності кількості виборців при формуванні виборчих округів та визначення норми відхилення від ідеального значення такої кількості, суд звернувся, зокрема, до п. 1 ч. 2 ст. 18 Закону України «Про вибори народних депутатів».
Отже, суд постановив визнати протиправною та скасувати постанову Немирівської міської виборчої комісії Немирівського району Вінницької області № 2 від 09.11.2016 року «Про утворення територіальних виборчих округів».
Також суд постановив зобов'язати Немирівську міську виборчу комісію Немирівського району Вінницької області з перших виборів депутатів Немирівської міської ради Немирівського району Вінницької області, які відбудуться 18 грудня, утворити територіальні виборчі округи в межах виборчих дільниць № 050772 та № 050773, із приблизно рівною кількістю виборців у різних територіальних виборчих округах згідно з нормами ч. 4 ст. 17 Закону України «Про місцеві вибори».
На виконання вимог постанови Вінницького окружного адміністративного суду від 13 листопада 2016 року у справі № 802/1888/16-а, за позовом Лахніка Андрія Олександровича до Немирівської міської виборчої комісії Немирівського району Вінницької області, про визнання протиправною та скасування постанови Немирівської міської виборчої комісії Немирівського району Вінницької області від 09 листопада 2016 року № 2 «Про утворення територіальних виборчих округів» в частині утворення в межах виборчої дільниці № 050772 чотирьох територіальних виборчих округів № 9, № 10, № 11, № 12 та в частині утворення в межах виборчої дільниці № 050773 трьох територіальних виборчих округів № 13, № 14, № 15 з перших виборів депутатів Немирівської міської ради.
Довідково:
Громадянська мережа ОПОРА провадить громадське спостереження за першими виборами в об’єднаних територіальних громадах, які відбудуться 11 та 18 грудня 2016 року. Громадське спостереження ОПОРИ – це сфера діяльності мережі, спрямована на об’єктивну оцінку процесу підготовки та проведення виборів, а також на запобігання порушенням виборчого законодавства через ефективно організований громадський контроль.