За повідомленням Департаменту освіти і науки облдержадміністрації, сфері загальної середньої освіти області діє 871 загальноосвітній навчальний заклад для 155050 учнів. За кількістю шкіл наша область посідає ІІІ місце в державі після Львівської та Дніпропетровської.
Однак за показником розподілу загальноосвітніх навчальних закладів за типом місцевості ми перевищуємо середній показник по державі – 67,8% в сільській місцевості, маючи його на рівні 81,3%. Тож існують певні проблеми із наповнюваністю шкіл та класів.
Аналіз зазначених показників свідчить про неминучість заходів щодо оптимізації мережі.
Так, в поточному навчальному році закрито 7 загальноосвітніх навчальних закладів, у 3-х припинено навчально-виховний процес через відсутність учнів, реорганізовано 34 заклади.
Продовжує зростати кількість створюваних в результаті реорганізації навчально-виховних комплексів школа-дошкільний навчальний заклад, особливо в сільській місцевості, де є потреба у закладі дошкільної освіти. Сьогодні їх функціонує 147.
У зв’язку із процесом формування ОТГ йде переформатування освітніх округів, їх на Вінниччині зараз 132.
Пріоритетом Міністерства освіти і науки України визначено створення опорних шкіл, в області створено 2 опорні школи в Оратові та Уланові Хмільницького району. Відтак, Оратівська загальноосвітня школа є учасником міжнародної програми по отриманню допомоги на облаштування опорної школи. Вже виконано певні роботи та отримано обладнання.
У 2016 році забезпечено доступність та якість освіти, інклюзивне навчання дітей. Так, в області - 48 переможців фінальних етапів Всеукраїнських олімпіад та захисту робіт по МАН, 7 учнів отримали 200 бальні сертифікати ЗНО – 2016 (8-ма позиція в державі).
Інклюзивним ресурсним центром організовано інформаційно-роз’яснювальну роботу з психологами, педагогами, студентами педагогічних вишів, прийомними батьками – 25 заходів для 335 осіб, 155 корекційних занять з дітьми з різними порушеннями. Працював літній корекційний табір, майстер-класи для дітей з аутизмом.
Інклюзивним навчанням охоплено 120 дітей, введено 69 ставок асистентів вчителя в 74 школах. До речі, в цьому році у Вінницькому державному педагогічному університеті ім. М. Коцюбинського буде перший випуск асистентів-вчителя та асистентів-вихователя, навчаються перші фахівці з дефектологічної освіти, яких у нас раніше не було. Це значна підтримка системі інклюзивного навчання в області.
Належна якість освіти та умови забезпечуються в загальноосвітніх школах-інтернатах обласного підпорядкування, яких маємо 21, 17 з них – спеціальні і надають освітні послуги дітям з особливими потребами.В них виховується близько 2,5 тис. дітей.
За 2016 рік видатки на утримання зазначених закладів профінансовано повністю і вони склали 159,5 млн. грн. Створено умови для здобуття освіти дітям із сімей вимушених переселенців – 2322 особи, психологічний та соціально – педагогічний супровід забезпечено для більше 5 тисяч осіб.