В Інклюзивному ресурсному центрі розпочато серію навчально-практичних семінарів, спрямованих на роз’яснення алгоритму складання індивідуальної програми розвитку для дитини з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання. Першими слухачами стали студенти Вінницького державного педагогічного університету ім. М.Коцюбинського - практичні психологи.
Метою семінару було навчити майбутніх вчителів формулювати навчальні цілі і короткострокові завдання, поетапно розробляти індивідуальну програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами шляхом обговорення практичних прикладів та механізмів реалізації.
До навчально-практичного семінару долучилось понад 30 учасників, серед них студенти та викладачі кафедри психології та соціальної роботи.
Семінари організовано в рамках проведення організаційних заходів Навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти Вінницької області. Досвідом ділилися консультанти практичні психологи обласної психолого-медико-педагогічної консультації Ольга Гунько та Анастасія Білінська.
Одною із головних цілей заходу було забезпечення готовності студентів-психологів до повної професійної реалізації.
В ході семінару були розглянуті такі питання:
- особливості роботи працівників психологічної служби та ПМПК на сучасному етапі;
- інклюзивне навчання: законодавче та нормативно-правове регулювання інклюзивної освіти;
- забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в рамках інклюзивного навчання;
- технологія складання індивідуальної програми розвитку дитини.
Після закінчення семінару було запропоновано екскурсію Інклюзивно-ресурсним центром. Учасники також мали можливість ознайомитись із спеціальними дидактичними матеріалами та ігровими кімнатами обласної психолого-медико-педагогічної консультації, де максимально враховані потреби дітей з особливими освітніми потребами.
До навчально-практичної роботи планується залучити асистентів вчителів та асистентів вихователів.