Грант – це безповоротні кошти, які присуджуються організаціям та особам для здійснення діяльності, яка є неприбутковою та прописана у пропозиції, затвердженій грантонадавачем.

Та для того, аби заявка виконала свою роль – отримала ресурси для реалізації проекту, потрібно правильно та чітко для сприйняття грантодавача її написати. Проект лише тоді має шанси на успіх, коли він логічний, завдання проекту відповідають меті, засоби реалізації - завданням, коли управління - просте й ефективне, бюджет - реальний.

Саме з метою навчити, як структуровано та відповідно до усіх вимог написати грантову заявку, 27 січня 2011 року був проведений тренінг «Як написати успішний проект». Тренінг проводила тренер ГО «Відкрите суспільство» - Світлана Ходакова. Участь в тренінгу взяли 34 представників навчальних закладів.

Практичні поради, щодо написання грантових заявок.

I Пишіть чітко та ясно

В процесі підготовки проекту не залишайте поза увагою такі основні правила:

  • використовуйте слова, які означають завершеність (підготувати, розподілити, зменшити, збільшити, організувати, виробити)
  • користуйтесь критеріями SMART, формулюючи задачі :

S specific конкретність

M measurable обчислювальність

A area-specific територіальність

R realistic реалістичність

T time-bound визначеність у часі

  • уникайте жаргонних слів
  • виправте граматичні помилки
  • дотримуйтесь впевненого та сміливого тону
  • думки висловлюйте коротко, ясно, цікаво

 

ІІ. Приблизний обсяг окремих розділів проекту

  • Презентація організації - до 1 сторінки
  • Формулювання проблеми - до 1 сторінки
  • Мета проекту - 1 абзац
  • Задачі проекту - від 0.5 до 1 сторінки
  • План виконання проекту - до 1 сторінки
  • Методи виконання проекту - до 1 сторінки
  • Кошторис - до 2 сторінок
  • Додаткові дані - до 10 сторінок

ІІІ. Загальні критерії оцінки проекту

Будь-який донор зверне особливу увагу на ясність поставлених цілей, задач та можливостей Вашої організації. Донор сподівається побачити чіткий та логічний зв’язок між специфікою діяльності Вашої організації та сформульованою проблемою.

Наскільки реалістичною є поставлена мета? Чи приведе виконання проекту до зміни існуючої ситуації? Чи видно, хто скористається результатами виконання проекту? Наскільки чіткі методи та план виконання проекту? Чи ясні методи оцінки результатів виконання проекту? Наскільки реалістичний та достатній для виконання поставлених задач кошторис? Чи показана фінансова та моральна підтримка інших спонсорів? Чи показана компетентність виконавців проекту?

ІV. Уроки, одержані в ході підготовки проекту

Якщо Ви одержали грант за даним проектом - чудово! Якщо ні - не впадайте у відчай. Попросіть від фонду письмові або усні роз’яснення щодо причин Вашої невдачі (якщо донор використовує таку практику), вивчіть та виправіть слабкі місця Вашого проекту. Не бійтесь згубити зайвий час зараз, щоб згодом досягти поставленої мети. Вчіться на своїх помилках. Люди, які пишуть чудові проекти, ніколи не втрачали віру в правильність вибору і робили спроби знову і знову. Тільки через тяжку роботу та велике терпіння Ви здобудете перемогу.

За матеріалами Довідника донорських організацій та благодійних програм,
що підтримують діяльність НУО в Україні. –К.:ТЦК, 2002. –128с.



Переглядів: 19470
Поширень: 0