Згідно з результатами дослідження, проведеного Соціологічною групою «Рейтинг», абсолютна більшість опитаних будуть святкувати цього року Великдень (Пасху), більшість підуть до церкви: хто на службу, а хто просто посвятити Пасхальний кошик. І хоча Великоднього посту дотримуються далеко не всі, розуміння його значення вже є, принаймні у тих, хто поститься.

91% опитаних знають, що свято Великодня означає Воскресіння Ісуса Христа, решта (9%) – не знає, у т.ч. 3% вважають, що це Народження Ісуса Христа, 1% - Хрещення.

Святкувати цього року Великдень збираються 96% опитаних, у т.ч. 82% - однозначно святкуватимуть, ще 14% - швидше за все.

Свято Пасхи – одне з найбільш масових в Україні і несе однозначний об’єднуючий ефект: його збираються святкувати як старші люди, так і молодь; як на Заході, так і на Сході; віруючі як Московського, так і Київського патріархатів; як прихильники Партії регіонів, так і Батьківщини.

Отже, 77% опитаних планують піти до церкви на Великдень, у т.ч. 38% - планують в першу чергу відвідати Богослужіння, а 39% - посвятити Пасхальний кошик. На Заході до церкви підуть, передусім, на Богослужіння. На Півночі і Донбасі майже однакова кількість піде як на Богослужіння, так і просто посвятити кошик. Тоді як в Центрі, на Півдні та Сході люди підуть до церкви, в першу чергу, аби посвятити Пасхальний кошик.

Відвідати Пасхальне Богослужіння в першу чергу збираються старші люди, пенсіонери, передусім мешканці сіл, більше жінки, ніж чоловіки. Переважна більшість греко-католиків, майже половина віруючих УПЦ (КП) та третина УПЦ (МП) - підуть до церкви з метою в першу чергу відвідати службу.

7% опитаних дотримують Великого посту весь період, ще 11% – лише в окремі дні. 15% - намагаються поститися, але не завжди виходить, ще 5% - хотіли би, але не дозволяє здоров’я. 60% - точно не дотримують Посту.

Чим старші респонденти, чим нижчий їх рівень освіти, тим більше вони дотримуються посту. Дотримуються посту переважно жінки та мешканці сіл.

В період посту опитані найбільше готові відмовитися від їжі тваринного походження (70%), менше – від споживання алкоголю та цигарок (58%), розважальних заходів та святкувань (50%) та вживання нецензурних слів (40%). Практично не готові відмовитися від перегляду розважальних телепрограм (20%) та інтимних стосунків (19%).

Аудиторія дослідження: населення України віком від 18 років і старші

Метод дослідження: особисте формалізоване інтерв’ю згідно з опитувальником (face to face)

Помилка репрезентативності дослідження (з ймовірністю 0,95 - не більше 1%)

Терміни проведення дослідження: 15 – 26 березня 2012 р.

Розподіл областей:

Захід: Волинська, Закарпатська, Івано-Франківська, Львівська, Рівненська, Тернопільська, Чернівецька

Центр: Вінницька, Кіровоградська, Полтавська, Хмельницька, Черкаська

Північ: м. Київ, Київська, Житомирська, Сумська, Чернігівська

Південь: АР Крим, Одеська, Херсонська, Миколаївська, м. Севастополь

Схід: Дніпропетровська, Запорізька, Харківська

Донбас: Донецька, Луганська



Переглядів: 3505
Поширень: 0