У зв’язку з постійним недофінансуванням приміських пасажирських перевезень, а саме систематичним невиділенням коштів з місцевих бюджетів на оновлення та ремонт рухомого складу, постійними недокомпенсаціями за перевезення пільговиків, Укрзалізниця буде вимушена скоротити рейси технічно непридатних приміських поїздів. Адже безпека перевезень – залишаться пріоритетом у роботі залізничного транспорту, водночас численні борги перед залізницями не дозволяють здійснити належні ремонти і гарантувати технічно справний стан електро- та дизель-поїздів.

Про це повідомляє прес- служба Укрзалізниці.

За підрахунками фахівців, загальна потреба господарства приміських пасажирських перевезень залізниць України на утримання парку моторвагонного рухомого складу у 2013 році складає понад 1,6 млрд грн при запланованих на ремонт основних фондів трохи менше 341 млн грн. Таким чином брак коштів сягає показника понад 1,3 млрд грн.

Укрзалізниця щорічно витрачає на планові ремонти парку поїздів для приміського сполучення близько 700 млн грн. Але, на жаль, цих коштів катастрофічно недостатньо для утримання у належному стані наявного моторвагонного парку.

За останні два роки рухомий парк Укрзалізниці виключно за кошти залізниць поповнився всього двома рейковими автобусами і одним дизель-поїздом. Ще один рейковий автобус був придбаний на паритетних умовах за кошти ДП «Придніпровська залізниця» та АР Крим.

Постійно не виконується норма Закону України «Про залізничний транспорт»: «…придбання електропоїздів та дизель-поїздів для приміського сполучення здійснюються за рахунок коштів залізниць із залученням коштів місцевих бюджетів, а також інших не заборонених законодавством коштів».

З метою недопущення зростання соціальної напруги у країні Укрзалізниця систематично проводить зустрічі з керівниками місцевих органів влади стосовно погашення заборгованості за перевезення пільгових категорій населення, перспектив оновлення рухомого складу, питань тарифоутворення тощо.

У листопаді 2012 року залізницями направлені чергові листи головам облдержадміністрацій з попередженням, що в разі не повного погашення заборгованості за перевезення пільгових категорій населення, через відсутність у залізниць коштів на ремонт рухомого складу, залізниці будуть змушені скасувати рейси тих поїздів, які не пройдуть плановий ремонт.

Серед областей, які є боржниками перед Укрзалізницею є і  Вінницька область. ЇЇ борг становить  5 мільйонів гривень.

Перевезення у приміському секторі збиткові по своїй природі, однак вирішувати проблему потрібно спільно з органами місцевої влади. Залізниця надає інфраструктуру для перевезень, забезпечує рухомим складом та гарантує безпеку, місцеві органи влади визначаються з потребою у залізничних перевезеннях, тарифами, інвестиціями в рухомий склад, який потрібно закупити для надання якісних послуг, та дотаціями для забезпечення беззбитковості роботи залізниці.



Переглядів: 3020
Поширень: 0