Доведено, що страх та стресові стани негативно позначаються на працездатності людини. Окрім напруженої ситуації в країні нам традиційно дошкуляють і офісні страхи. Не всі люди однаково приємні, інколи колеги або керівники можуть не просто відштовхувати, але й лякати самою лише своєю присутністю. Чи часто колеги бояться один одного і як працювати з людиною, котра викликає страх, досліджував Міжнародний кадровий портал HeadHunter Україна.
37% офісних працівників зізнаються, що їх часто лякають колеги і безпосереднє начальство. Більшість із них упевнені: сусідство з людьми, яких вони бояться, загальмовує їх роботу і не дає працювати на повну потужність (47%). 17% кажуть про те, що страх ніяк не впливає на якість роботи, для 8% страх — додатковий мотиватор збільшення темпу роботи.
Але все ж більше половини офісних співробітників ставляться до своїх колег без зайвих побоювань і страхів (63%). Серед тих, хто може налякати на роботі, найчастіше називають колег і безпосередніх начальників, рідше — вище керівництво, вкрай рідко — клієнтів і підлеглих.
Найбільш безстрашними є програмісти й працівники будівельної галузі: 77% із них нікого не боїться на роботі. Частіше за інших у обстановці страху доводиться працювати представникам готельно-ресторанної галузі й сфери послуг. Тут відсоток тих, хто не боїться, всього 56% і 59% відповідно. Саме в готельно-ресторанній сфері співробітники бояться клієнтів частіше, ніж в інших галузях (6% у порівнянні з середнім значенням 3%). І це логічно — скарга «вередливого» клієнта здатна значно суттєвіше нашкодити офіціанту або адміністратору готелю, ніж будь-якому іншому працівнику.
Вищого керівництва найчастіше бояться в агробізнесі (13%), виробництві (12%) і маркетингу (12%). Крім цього, в агросфері досить часто бояться і безпосереднього керівника (18%). Також про те, що їх лякає бос, частіше, ніж інші, скаржаться банківські працівники (16%), маркетологи (16%), працівники сфери послуг (15%).
Побоюватися неприємних людей найчастіше доводиться через їх впливовість і неадекватну поведінку. А також через манеру пліткувати. Неприваблива зовнішність або ймовірні надприродні здібності викликають побоювання значно рідше.
Найпростіший спосіб захиститися від того, хто лякає, — уникати його і не мати з ним спільних справ. Саме так вважає більше ніж половина опитаних (53%). Ще третина вважає за краще пустити все на самоплив і ніяк не захищатися (35%), 8% ліпше налякають до того, як будуть налякані самі, а 4% довіряються своєму талісману. При цьому стратегії захисту українських офісних співробітників майже повністю збігаються зі способами їх російських колег.
Як правило, страшна людина лякає не одного співробітника, а багатьох.
Більшість опитаних сказали про те, що сусідство з людьми, яких вони бояться, загальмовує їх роботу і не дає працювати на повну потужність (47%), 17% кажуть про те, що страх ніяк не впливає на якість роботи, для 8% страх — додатковий мотиватор збільшення темпу роботи. А ось більше чверті респондентів не змогли визначитися з тим, як же на них впливає власний страх (28%).
Дані були отримані в результаті опитування зареєстрованих користувачів сайту hh.ua, проведеного в січні 2014 року. В опитуванні брали участь 1859 респондентів із різних регіонів України.