Майже два тижні у "Прозорих офісах" Вінниці триває прийом вінничан, які бажають оформити субсидію. Видача ж талонів на попередній запис до спеціалістів ведеться вже більше місяця. На сьогодні управліннями соцзахисту міста видано маже 20 тис. талонів. Вже оформили цю державну допомогу близько 3 тисяч вінничан. Сьогодні із людьми, які оформляються субсидію, спілкувався в.о. міського голови Сергій Моргунов.
Сьогодні у Вінниці відпрацьована чітка система отримання субсидій, яка дозволяє оформити державну допомогу швидко і комфортно, без сидіння у чергах і додаткових зборів довідок. Її суть полягає у тому, що людина приходить до територіальних «Прозорих офісів» лише двічі. Спочатку вона має попередньо записатись на прийом до спеціаліста, взявши талон, де буде вказано дата і час прийому, вдруге – прийти на прийом вже безпосередньо для оформлення субсидій. Така схема допомагає уникати черг, а люди мають можливість планувати свій день.
З минулого року з’явилася можливість записатись на прийом по телефону та через Інтернет (зареєструвавши «Персональний кабінет» на офіційному сайті ВМР). В таких випадках людина приходить до «Прозорого офісу» один раз – у день і час, на який записалась дистанційно (талон весь час до прийому буде зберігатись на рецепції і людина забирає його лише в день прийому для пред’явлення спеціалісту). Телефоном або через Інтернет можна дізнатись, які документи які потрібні для оформлення субсидії.
Щодо переліку документів, то у Вінниці теж спрощено процедуру їх збору. Наприклад, людині не потрібно приносити довідки про нарахування за житлово-комунальні послуги, цю інформацію спеціалісту управління соцзахисту надає Центр муніципальних систем управління, який має відповідну базу даних. Також пенсіонерам не потрібно приносити довідку про нараховану пенсію, ця інформація теж отримується спеціалістом (крім пенсіонерів МО та УМВС).
Цьогоріч видача талонів попереднього запису на оформлення житлових субсидій в опалювальний період розпочалась з 15 вересня. Відтоді до управлінь соціального захисту звернулося майже 20 тисяч вінничан. Це на 3,5 тис. більше ніж минулого року. З 13 жовтня вже розпочато прийом документів на оформлення субсидій. Але видача талонів попереднього запису все ще триває.
Система оформлення субсидій працює таким чином, що не залежно від дати прийому спеціаліста та подання всіх необхідних документів, компенсація призначається на фіксований проміжок часу з жовтня по квітень..
«Питання надання якісних послуг щодо отримання цього овиду допомоги міською владою піднімалося ще з 2007 року. Тоді Володимир Гройсман, будучи міським головою, дав завдання відпрацювати дієвий механізм оформлення субсидій, щоб люди не ходили за різними довідками по всьому місту і не витрачали на це багато часу. А також – щоб вінничани не стояли у довжелезних чергах і щоб субсидія оформлялася оперативно. Крок за кроком, ми практично вийшли на те, що сьогодні, аби отримати субсидію, людині потрібно прийти до Центру адміністративних послуг або на Вишеньку, або на Старе місто, два рази. Перший – для отримання талончику і другий – для того, щоб оформити субсидію. Наразі ми говоримо про те, щоб мінімізувати відвідування, щоб люди могли записуватися в чергу по телефону і через Інтернет. Зараз цей механізм вже працює, але, на мою думку, ще недостатньо активно. Тому ми й надалі продовжуватимемо роботу в цьому напрямку, аби найбільш якісно надавати цю послугу вінничанам», – каже в.о. міського голови Сергій Моргунов.
Нагадуємо, що визначити, чи має родина право на отримання державної допомоги, можна скориставшись «Калькулятором субсидій» на офіційному сайті Вінницької міської ради .
Також вінничани, які отримують субсидію, мають можливість обстежуватись у муніципальному діагностичному центрі за 50% від вартості того чи іншого виду діагностики. Є ще одна пільга людям, які оформляють субсидію, – вони сплачуть півціни за користування гаражем.