У дитинстві, безпеку нашого пересування забезпечують і контролюють батьки. По мірі того, як ми дорослішаємо, ми починаємо піклуватися про неї самостійно. Багато дітей, вже у перші роки свого життя знайомляться з таким транспортом як велосипед. Спочатку він триколісний, часто, зі спеціальною ручкою, яка допомагає батькам керувати та контролювати рух велосипеда. Згодом, малеча підростає та пересідає на підліткові моделі, які нічим не відрізняються від дорослих, хіба що розмірами рами і коліс. І, якщо дитячий триколісний велосипед їздив, в основному, на тротуарі, то підлітковий, нерідко можна побачити і на проїжджій частині.
Згідно правил дорожнього руху, які діють в нашій країні п. 6.1. Рухатися по дорозі на велосипедах дозволяється особам, які досягли 14-річного віку. Але, вже з того моменту, коли дитина змінює “триколісного друга” на більш дорослу модель, необхідно привчати її до засобів захисту.
Сьогодні, велосипедисти можуть використовувати такі захисні аксесуари як: велошолом, нарукавники, захисні рукавички і наколінники. Для спортивних велодисциплін є також спеціальний захист для спини і стегон. Одним з важливих елементів, який, обов’язково, має бути як на велосипеді, так і на велосипедисті є світловідбивач. Одяг і транспортний засів має бути добре видно в темний період доби. На сьогоднішній день, більшість виробників велосипедів розміщують світловідбиваючі елементи - катафори, на колесах й педалях, деякі, додають ще по одному спереду та ззаду транспортного засобу.
Варто звернути увагу також на одяг та взуття, на яких, дуже бажано мати світловідбиваючі вставки та смужки. До речі, такі вставки корисні не лише для тих, хто планує їздити на велосипеді, а й для усіх інших, не залежно від віку. Оскільки їх наявність значно допомагає іншим учасникам руху побачити людину в темний час доби.
Для велосипедистів, які планують їздити у вечірній та нічний час, обов’язковими аксесуарами є ліхтарик спереду та сигнальна лампочка ззаду велосипеда. В сучасних моделях використовують системи, які дозволяють використовувати роботу велосипедиста, перетворюючи її на енергію, необхідну для ліхтарика. Якщо велосипед не має такої системи, варто, хоча б, встановити ліхтарик на батарейці.