Інклюзивна освіта у Вінниці поступово поширюється на дитячі садочки. Для того, щоб дошкільнята з особливими потребами мали можливість спілкуватись з однолітками та розвиватись в соціумі в цьому році у трьох садках міста будуть створені спеціалізовані інклюзивні групи. Це ДНЗ № 7, 23 та 46. Для забезпечення якісного функціонування таких груп в цих закладах буде введено по одній ставці асистента вихователя, який допомагатиме у догляді за особливими дітками.
Сьогодні садочки Вінниці відвідує 356 дітей з особливими освітніми потребами. І з кожним роком кількість діточок, яких батьки хочуть виховувати в соціумі, зростає. Тому для забезпечення рівного доступу до дошкільної освіти у ДНЗ міста створюються спеціалізовані групи для роботи з такими малюками. Навчально-виховний процес в інклюзивних групах здійснюється на основі застосування особистісно-орієнтованих методів навчання з урахуванням індивідуальних особливостей таких дітей.
Для того, щоб зробити навчальні заклади зі спеціалізованими групами максимально територіально наближеними до місця проживання дітей з особливими потребами, їх створюють у садках різних мікрорайонів міста. Так, 20 жовтня виконкомом міської ради було схвалене рішення щодо створення з 1 листопада в садочку №7 інклюзивної групи з 12-ти годинним режимом перебування дітей. А у ДНЗ №№ 23 і 46 по одній групі буде перепрофільовано для потреб дітей з особливими освітніми потребами.
«Передусім виховна робота з дітьми, які мають особливі освітні потреби, має бути направлена на їх соціалізацію та формування позитивної самооцінки. Тому навчально-виховний процес у інклюзивних групах відбуватиметься з урахуванням індивідуальних особливостей, можливостей та потреб дитини, - розповідає в.о. директора департаменту освіти міської ради Оксана Яценко. – На сьогоднішній день питання інтеграції таких дітей у суспільство є досить актуальним, і основою цього є доступ до якісної освіти. Ми розуміємо, що інклюзивні підходи допомагають підтримати дітей з особливими освітніми потребами у навчанні й досягненні життєвого успіху. Тому поступово створюємо умови, для того, щоб батьки кожної особливої дитини мали можливість вибрати навчальний заклад і форми навчання за місцем проживання із забезпеченням усіх необхідних для цього умов».