Протягом весняно-літнього періоду заклади торгівлі і громадського харчування мають посилити контроль за дотриманням санітарних правил реалізації продуктів харчування та ряду інших вимог законодавства. Попри зменшення кількості перевірок контролюючими органами, індикатором дотримання норм законодавства є скарги вінничан, яких за результатами моніторингу 2016 року дещо поменшало.
19 квітня департамент адміністративних послуг міської ради спільно з відділом державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Управління Держпродспоживслужби у м.Вінниці та Муніципальною поліцією провели зустріч із представниками закладів торгівлі та громадського харчування, на якій говорили про підготовку до роботи в весняно-літній період.
Директор департаменту адміністративних послуг міської ради Ірина Копчук розповіла підприємцям про те, що за результатами всеукраїнського муніципального опитування, поведеного в січні-лютому 2017 року соціологічною групою «Рейтинг» від імені Міжнародного республіканського інституту, Вінниця втретє посіла перше місце по комфорту проживання в містах. Також вона сказала: «Я хочу зауважити, що опитування стосувались не тільки комунальної сфери. Дуже важливу роль відіграла оцінка мешканців нашого міста роботи саме закладів торгівлі, ресторанного господарства, сфери послуг та розваг. За що я вам хочу подякувати. Втім, не зважаючи на такий високий рейтинг у нас є питання, якими потрібно займатись».
Ірина Копчук звернула увагу на найбільш поширені порушення з боку підприємців, які необхідно усувати. До таких належать порушення тиші та громадського порядку, санітарного стану та благоустрою, правил торгівлі, незаконне розповсюдження алкогольних та тютюнових виробів, некоректне поводження з покупцями, порушення встановленого режиму роботи та порушення роботи вагово-вимірювальної техніки.
«Відповідно до нашого моніторингу, в 2016 році кількість скарг скоротилась і це гарний показник. Разом з тим наявність скарг може вплинути на діяльність закладів. Наприклад, якщо заклад розташований в окремо стоячих приміщеннях і має цілодобовий режим роботи, але на нього надходять скарги, які підтверджуються правоохоронними органами, то в такому випадку ми можемо ініціювати зміну режиму роботи. Тому прошу звернути увагу на мінімізацію фактів порушення громадського порядку як всередині закладів, так і на прилеглій території», - каже Ірина Копчук.
Що стосується закладів торгівлі, то найбільше скарг стосується порушення правил продажу алкогольних та тютюнових виробів, які підтверджуються правоохоронними органами. «Варто 3.jpgпам’ятати, що проводиться постійний моніторинг. Тому проводьте з продавцями профілактичну роботу. Тому що діти – це наше майбутнє, і до цього потрібно ставитись відповідально», - звернулась до представників закладів торгівлі Ірина Копчук.
Начальник відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Управління Держпродспоживслужби у м. Вінниці Ірина Односталко звернула увагу підприємців на необхідність дотримання санітарних норм, особливо за підвищення температури зовнішнього повітря. Головне завдання закладів громадського харчування та торгівлі – це недопущення до захворювання населення на гострі кишкові інфекції. «Я хочу звернути увагу на те, що кожен оператор ринку несе відповідальність за якість та безпечність харчових продуктів та неухильне дотримання законодавства, яке регламентує ці аспекти», - зазначила Ірина Односталко.
Заступник начальника КП «Муніципальна поліція» Віталій Чигур розповів про правила благоустрою, яких мають дотримуватись суб’єкти господарювання. «Також хочу звернути увагу на роботу літніх майданчиків. Їх розташування має бути обов’язково погоджено департаментом архітектури міської ради. В цьому році ми вже склали три протоколи про адмінправопорушення за те, що немає відповідних документів на ліній майданчик. Тому варто звернути увагу на це питання, щоб потім не доводилось сплачувати штраф, розмір якого від 800 до 1700 грн», - повідомив Віталій Чигур.