Окрім заборони паління в салонах та гучної музики, від столичних водіїв маршруток тепер також вимагатимуть, аби ті суворо дотримувалися графіку руху. За порушення цих правил перевізників позбавлятимуть ліцензій.
Закликають столичні чиновники бути пильними і самих киян. Їх просять повідомляти про порушення на спеціальну гарячу лінію або до call-центру Київської міської державної адміністрації. У заяві потрібно вказувати не лише точний час поїздки, номер автобусу та маршруту, а й особисті дані скаржника, адже анонімки не розглядатимуться.
Про таку новацію у транспортній галузі Києва українські ЗМІ повідомили у понеділок, 18 березня.
А 19 березня у Луцьку презентували проект «Кодекс водія маршрутного таксі». Мета проекту – створення нормативного документу, що регулюватиме поведінку водіїв таксі та громадського транспорту, зокрема, маршруток, у чотирьох містах Волинської області: Луцьку, Ковелі, Нововолинську та Володимирі-Волинському.
«Ми рухаємося в Європу і прагнемо відповідних стандартів життя, але часто поведінка і рівень культури, м’яко кажучи, не дотягує до прийнятих у всьому світі норм. Поведінка деяких водіїв маршрутних таксі – яскравий тому приклад. Сутички та словесні перепалки з пасажирами можна почути чи не кожен раз, коли їдеш маршруткою. Нецензурна лексика, гучні особисті розмови по телефону, відмова перевозити людей із документами, що дають їм право на безкоштовний проїзд – все це стало нормою для водіїв, які не зважають на те, що в салоні їх транспортного засобу знаходяться люди різних вікових категорій, в тому числі, і діти» - поділився враженнями Петро Лавринюк, Президент Інституту Підтримки та розвитку Громадських Ініціатив.
Але те, що для киян та волинян є ноу-хау, для вінничан – звичайна річ. Адже вінницькі маршрутки ще влітку 2010 року почали працювати за новими правилами. Тоді рішенням виконкому було затверджено додаткову угоду для перевізників з новими вимогами по якості обслуговування пасажирів. Зокрема, їх зобов’язали перевозити дітей 1-6 класів за півціни, дотримуватися розкладу руху, утримувати у належному санітарному стані кінцеві зупинки. Також водіям було суворо заборонено палити у салоні авто, під час руху розмовляти по мобільному телефону, прослуховувати радіопередачі, які можуть ображати морально-етичні норми окремих категорій пасажирів. Крім того, у спілкуванні із пасажирами їм було категорично заборонено використовувати ненормативну лексику та жести.
Одночасно із набуттям правилами чинності у вінницьких маршрутних таксі були розміщені пам‘ятки з інформацією про обов‘язки водіїв, а також контактні телефони, по яких вінничани можуть повідомляти про порушення цих правил. У разі, якщо водії не дотримувалися правил, пасажири могли поскаржитися до відділу оперативного реагуванні Вінницької міської ради «Цілодобова варта» за номером 15-60. Там було створено базу даних, до якої вносять скарги по тому чи іншому порушенню з боку водіїв маршрутних таксі, з якої інформація передається до департаменту енергетики, транспорту та зв‘язку. Там дані обробляються, після чого робляться висновки відповідно водіїв та перевізників. П’ять порушень з боку перевізників можуть призвести до розірвання із ними угоди на перевезення.
Дзвінки «Цілодобова варта» приймає ось уже більше двох років. Можливість поскаржитись на водіїв маршруток допомогла їх дисциплінувати. Кількість скарг на них суттєво зменшилась. Випадки нецензурної лексики, паління в салоні та розмови по мобільному під час руху – сьогодні ще є, але вони поодинокі. Скоротилась і кількість дзвінків щодо порушення водіями маршруток Правил дорожнього руху. Нарікання від пасажирів, які мають місце сьогодні, переважно стосуються порушень графіків та інтервалів руху.
Крім того, з початку запровадження у Вінниці нової системи громадських перевезень дотримання правил перевезень пасажирів у маршрутних таксі контролює ще й Трамвайно-тролейбусне управління. А з осені минулого року було запроваджено ще й щоквартальні комплексні перевірки технічного стану вінницьких маршруток.