З 10 по 12 жовтня 2013 року в столиці України за підтримки Віце-прем’єр-міністра Олександра Вілкула та Всесвітньої туристичної організації (ЮНВТО) тривав ІІ Київський міжнародний туристичний форум.
У рамках роботи форуму відбулася перша публічна презентація Концепції туристичного бренду України.
«Важливою складовою розвитку туризму в Україні є брендування країни, - сказав Олександр Вілкул на презентації. - Створення Національного бренду - це не брендування товару в традиційному розумінні. Національний бренд має допомогти зрозуміти багатогранність культури нашого народу, його багату історію. Це перший крок, емоції, які мотивують до відвідування країни. Він розкриває туристичну привабливість».
При цьому віце-прем’єр зазначив, що «Бренд набирає силу тоді, коли те, що він представляє, отримує довіру у споживачів. Тому ми поставили акценти - у Державній програмі розвитку туризму - на підвищенні сервісу, розширенні спектру послуг, якісному інформуванні туристів як усередині України, так і за її межами. А також, на широкому обговоренні - і Стратегії, і конкретних кроків з розвитку галузі ».
Олександр Вілкул підкреслив, що брендування країни - це не просто виконання маркетингового замовлення Уряду фахівцями рекламних компаній. «Це результат реалізації Суспільного договору між Урядом, бізнесом і громадянським суспільством, об\'єднаних спільною метою - зробити свою країну відкритою і успішною».
«Затвердження туристичного бренду України відбудеться після обговорення громадськістю та експертами. Ще можна все змінити. Розробники відкриті для отримання Вашої оцінки та рекомендацій», - зазначив віце-прем’єр.
Розробка туристичного бренду України реалізується Державною агенцією туризму та курортів на кошти гранту, наданого німецькою агенцією GIZ. Наразі вже проведено низку експертних обговорень розробленої концепції та графічних рішень, триває широка дискусія і в соцмережах.
Представник творчої команди «ВікіСітіНоміка», що безпосередньо розробляла концепцію, Валерій Пекар зазначив: «Нам потрібен туристичний міф про Україну як про таке місце, куди треба приїхати і повертатися знов і знов. Усі найпривабливіші туристичні країни світу таке робили. Шукаючи для цього підґрунтя в українській історії, географії, національному менталітеті, ми побачили традиційне українське небажання обирати з-поміж альтернатив якусь одну, а натомість прагнення тримати баланс між ними, ми це назвали “і-і” замість ”або-або”. Це дозволяє створити для іноземних туристів міф про Україну як про особливий світ для інтеграції та прийняття рішень, духовного і тілесного оновлення, народження інновацій та особистісної трансформації. Логотип, слогани, гасла, музика, рекламні повідомлення нестимуть саме цей заряд.»
«Ми взяли за основу латинську літеру U, першу літеру назви країни, — додає представник творчої команди «ВікіСітіНоміка» Тетяна Жданова. — Дві палички U символізують дві полярності, альтернативи, які зазвичай протиставляються, але в Україні уживаються разом, — і дужка між ними з’єднує. В цілому отримуємо фігуру, що є і магнітом, символом привабливості, і водночас усміхайликом, символом щирості і гостинності. У зображенні використані традиційні українські елементи та кольори. Але ми прагнули більшого — створити відкритий графічний конструктор, де кожен бажаючий, навіть не вміючи малювати, здатен додати нову ідею, нову композицію. Це досягається за рахунок іконок-протиставлень, що поєднані усміхайликом — літерою U. Таким чином бренд перетворюється на відкриту систему і включає творчу енергію сотень і тисяч людей, які разом продовжують його розвивати.»
Слогани (рекламні гасла), що розроблені експертами, різними мовами несуть різні, але цілеспрямовані повідомлення про вищенаведену ідею. Наприклад, англійською мовою “Ukraine. It’s all about U” (гра слів: «це все про Тебе», але також U тут символізує Україну), “Ukraine. Experience beyond” (враження поза шаблонами), російською «Украина. Свобода быть собой» і так далі.
Команда розробників представила значну кількість ескізів використання логотипу, графічного конструктору, слоганів у друкованих матеріалах, у міському середовищі, на транспорті, сувенірах, виставкових стендах тощо. Придуманий навіть жест для фотографування і розміщення в соціальних мережах — жест, що символізуватиме туристичний бренд України: два підняті вгору великих пальці, які разом нагадують літеру U. Але робота не завершена — попереду ще багато обговорень та доробки окремих елементів, узгодження стратегій та тактики збільшення туристичної привабливості нашої країни.