Україна очікує на суттєві зміни на авіаційному ринку, адже досвід європейських країн, які приєдналися до цього процесу, говорить про можливе зниження тарифів та суттєве розширення географії польотів.
«Держава зацікавлена у створенні максимально комфортних та прийнятних умов для громадян під час користування авіаційним транспортом. Адже коли напрямок використовується одним перевізником, у нього виникає спокуса зіграти на підвищенні тарифів, а коли на ринку існує здорова конкуренція, перевізник буде вимушений приваблювати пасажира низькою ціною квитка та якісним наданням послуг», - додав Олександр Вілкул.
Одним з головних аспектів Угоди про САП є зняття обмежень, які поки що існують між Україною та європейськими країнами, розповів директор департаменту авіаційних перевезень та аеропортів Державної авіаційної служби України Сергій Коршук під час прямого ефіру на радіо «Голос Столиці».
«Підписання документа та приєднання України до вільного авіаційного простору фактично створить додаткові можливості щодо відкриття рейсів за новими напрямками як для українських, так і зарубіжних авіакомпаній, та надасть пасажирам можливість зробити вибір», - наголосив Віце-прем’єр-міністр.
Сергій Коршук додав, що зняття обмежень щодо доступу до ринку – це лише один з важливих аспектів, які обговорювалися у рамках Угоди про САП. Саме через необхідність детально опрацювати усі сфери взаємодії: питання, пов’язані з екологією, безпекою польотів, авіаційною безпекою, було проведено 8 раундів переговорів. У результаті практично усі сфери, де задіяний авіаційний транспорт, увійшли до документа.
Системна робота проводиться і в інших напрямках, зазначив Сергій Коршук. Так, торік Україна та Росія домовилися про те, що між країнами немає жодних обмежень щодо кількості та частоти перевезень, а також щодо кількості перевізників. Фактично, сьогодні авіаперевізник відповідно до умов ринку самостійно визначає частоту та вартість перельотів, самостійно оцінює власні можливості, аналізує, який продукт він може запропонувати користувачу, і вже після цього визначається, буде він здійснювати польоти за цим напрямком чи ні. За такою схемою Україна співпрацює з Італією, Іспанією, ОАЕ та Грузією. Близькі до завершення домовленості з Ізраїлем.
«У цьому ж руслі відбуваються перемовини з європейською стороною. У Європі питання, пов’язані із здійсненням перельотів з однієї території на іншу, повністю узгоджені. Ми очікуємо, що всі обмеження остаточно будуть зняті у 2015 році. Ще раз повторю, усі принципові питання повністю узгоджені, і зараз триває лише процес редагування та звірки тексту Угоди, технічні правки», - зауважив Сергій Коршук.
За його словами, важливу роль у прискоренні процесу узгодження тексту Угоди про САП з країнами ЄС відіграло і переведення України до першої категорії безпеки польотів. Сприяло цьому прийняття нового Повітряного кодексу, який повною мірою відображає світові стандарти та тенденції, що існують сьогодні у сфері організації та нагляду за безпекою польотів. Саме після прийняття Повітряного кодексу були проведені певні адміністративні дії та запрошені американські аудитори, які після проведення перевірки винесли відповідний вердикт. Тобто зараз у Федерального авіаційного агентства США немає до України питань щодо нагляду за безпекою польотів.
Відповідно Україна отримала можливість здійснювати далекомагістральні рейси, тим більше що українські перевізники мають відповідну техніку: авіакомпанія WindRose експлуатує Airbus-330, а авіакомпанії МАУ та Харківські авіалінії мають у своєму арсеналі два Boing-767. Сьогодні українські авіакомпанії вже здійснюють польоти у Бангкок та виконують далекомагістральні чартери. На черзі – відновлення польотів у Північну Америку.
«Авіакомпаніями сьогодні проводяться усі необхідні підготовчі роботи для польотів до США та Канади. Справа в тому, що трансатлантичні рейси – досить дорога справа, і до цього питання потрібно підходити дуже зважено. Проте компанії налаштовані оптимістично, і я думаю, що найближчим часом такі рейси будуть відновлені. Дуже важливо, що після подій з компанією «АероСвіт» нам вдалося у такий короткий термін відновити рейси та пасажиропотоки», - підсумував Сергій Коршук.