З травня 2015 року запроваджується новий, спрощений порядок надання житлових субсидій на відшкодування витрат за житлово-комунальні послуги.
Що передбачається нового в призначенні субсидій?
1. Призначення субсидії буде здійснюватися на підставі двох документів – заяви і декларації (скасовується необхідність надання громадянами довідок про доходи, в тому числі і для працюючих осіб) .
2. Запроваджується принцип призначення субсидій на підставі задекларованих заявником доходів своїх та членів домогосподарства, які проживають разом з ним. При цьому департаментом соціального захисту населення вже після призначення субсидії здійснюватиметься перевірка достовірності вказаних даних, шляхом направлення запитів до Державної фіскальної служби, Пенсійного фонду, до органів самоорганізації населення, до підприємств надавачів послуг.
3. Урядом заплановано, що у квітні 2015 року кожне домогосподарство отримає спрощені форми заяви та декларації. Забезпечення відповідними бланками споживачів послуг покладено на підприємства, які надають послуги з газопостачання, електроенергії та централізованого опалення.
4. Вперше за всі роки дії субсидій скасовуються всі обмеження щодо майнового стану осіб, які звертаються за призначенням даної державної допомоги. Відтепер на призначення субсидій не будуть впливати :
- наявність у власності осіб двох житлових приміщень;
- наявність у власності двох автомобілів;
- наявність у домогосподарстві осіб працездатного віку, які не працюють, не навчаються та не перебувають на обліку в центрі зайнятості,як безробітні;
- здача в найм житлового приміщення;
- здійснення покупки товарів, робіт та послуг (у тому числі і оплата медичних послуг та навчання), на суму що перевищує 10 прожиткових мінімумів.
Єдиним обмеженням, що не дає право на призначення субсидії з 1 травня 2015 року – здійснення одним із членів домогосподарства дороговартісної покупки на суму, що перевищує 50 тисяч гривень.
5. Запроваджується надання субсидії на 12 місяців, а не на опалювальний та неопалювальний період як було раніше. При цьому до розрахунку при призначенні субсидій буде враховуватися дохід всіх осіб, що проживають у даному домогосподарстві за попередній календарний рік, без урахування сплачених податків.
У разі відсутності змін, встановлюється автоматичний принцип надання субсидій на наступний період, для осіб, які вже отримували субсидію раніше (скасовується необхідність повторного звернення )
6. Надається право на оформлення субсидій особам, які не зареєстровані у житловому приміщенні, але орендують житло і оплачують вартість житлово-комунальних послуг на підставі письмового договору найму (оренди) житла.
Порядок звернення за житловою субсидією
1. Кому призначається субсидія:
Субсидія призначається одному із членів домогосподарства, який зареєстрований та проживає у житловому приміщенні і на якого відкрито особовий рахунок на оплату житлово- комунальних послуг.
Право на отримання житлових субсидій мають домогосподарства, у яких витрати на оплату житлово- комунальних послуг, в межах соціальних норм споживання, перевищують розмір визначеного обов‘язкового платежу.
Порядок звернення громадян за житловою субсидією
1. Куди і як подаються документи:
З питань призначення житлової субсидії необхідно звертатися до управлінь соціального захисту населення, за місцем реєстрації та ЦАП Прозорий офіс
Які документи необхідно надати :
- Спрощена заява (за встановленою формою);
- Спрощена декларація про доходи та витрати осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні ( за встановленою формою)
Всі інші відомості, що необхідні для призначення житлових субсидій надають: фіскальна служба, пенсійний фонд, організації, які надають житлово-комунальні послуги, на запити департаменту соціальної політики.
Слід зазначити, що даною постановою посилено відповідальність осіб, які звертаються за призначенням субсидій за надання відомостей про доходи.
Після перевірки даних, викладених заявником у декларації, у випадку якщо з’ясується, що заявник свідомо надав неправдиві відомості про доходи та витрати зареєстрованих у житловому приміщенні осіб, в призначенні субсидії буде відмовлено або надання її буде припинено. Крім цього заявник зобов’язаний буде повернути надміру перераховану йому суму субсидії у подвійному розмірі.
При виникненні додаткових питань, відповіді на них можна отримати в управлінні соціального захисту населення за місцем проживання (телефони, вказані у повідомленні ) або за телефонами «гарячих ліній»:
- Урядової – 0800-507-309 ,
- концентр ПАТ «Вінницягаз» - (0432) 50 -91-04,
- ПАТ «Вінницяобленерго» - 0 (800) 217-217 , (0432) 65-95-95
Детальну інформацію про порядок надання субсидій можна отримати на сайті Мінсоцполітики України.