5 березня завершився термін, коли перевізники Черкас мали можливість подати документи на конкурс на організацію перевезень 12 автобусними маршрутами.
Про це «У.К.» повідомили у прес-службі Черкаської міськради.
Як зазначається у повідомленні, у лютому мерія Черкас оголосила конкурс на автобусні маршрути, термін дії договорів яких завершився. Нині на адресу міськвиконкому надійшло 12 пакетів документів від перевізників.
Протягом двох тижнів міська влада вивчатиме документи (конверт № 1), чи відповідають вони вимогам, затвердженому переліку тощо. Безпосередньо 20 березня – під час конкурсу – у присутності усіх конкурсантів відкриватимуться конверти (конверт № 2) із зазначенням перевізника і маршруту, на який він претендує. Лише тоді з огляду на правильність заповнення усіх документів ухвалюватиметься рішення. Поки що невідомо, хто із перевізників на які маршрути претендує.
Проводячи конкурс, міська влада висунула кілька вимог. Зокрема, щодо екологічно чистого транспорту: на маршрутах мають курсувати автобуси з рівнем викидів Євро-4. Також це має бути транспорт з низькою підлогою і пасажиромісткістю не менше 90 місць.
На переконання депутата Черкаської міської ради Сергія Отрешка, дійсно, система громадського транспорту в Черкасах потребує впорядкування.
«Нинішній підхід до організації громадського сполучення зовсім не означає повного радикалізму. Якщо перевізник-учасник конкурсу нині не може забезпечити усіх конкурсних умов, то є можливість укладання угод на обслуговування маршруту на 1 рік, за який підприємець проведе необхідне технічне переоснащення. Нині реалізується перший етап реформування транспортного сполучення в Черкасах. Головне - самі маршрути не міняються. Лише побачивши ефект від цих перших кроків, ми говоритимемо про зміну маршрутів, яка може відбутись не раніше наступного року», — говорить Сергій Отрешко.
Про необхідність змінювати підходи у транспортній галузі говорить і депутат міської ради Микола Мирза. За його словами, бульвар Шевченка є занадто загазованим. Тут «сходяться» 2/3 автобусних маршрутів, які існують у Черкасах.
« У нас виходить так званий чітко організований хаос. Раніше, якщо пригадати радянські часи, то містом курсували автобуси великої місткості. І їх було значно менше. Нині ж автобусів більше, відповідно зростає і викиди СО2. Я був в Європі. То там на кожній зупинці встановлено табло, де зазначається, що автобус такого маршруту прибуде за стільки-то хвилин, вивішені розклади руху. Кожен пасажир знає, о котрій годині вийти з будинку, щоб встигнути на транспорт. Подібні новації ми хочемо запровадити у Черкасах», — розповів Микола Мирза.
За його словами, першим містом, яке впровадило нову транспортну модель, подібну до європейської, є місто Львів. Нині транспортну схему втілюють у життя в Вінниці. Єдиною проблемою, яка на його погляд була у Львові, - це відсутність власного транспорту. У Черкасах же планують оновити рухомий склад тролейбусного парку. Для цього у бюджеті розвитку на цей рік передбачили 30 млн грн на придбання нових тролейбусів.
Він зазначив, що нову транспортну схему, яку має намір запровадити міська влада, спершу обговорюватимуть із громадою. І після врахування усіх побажань втілюватимуть у життя.