За вінничан воюватимуть найвідоміші бренди
Здавалося б парадоксально, але великі українські міста для багатьох компаній останнім часом стають своєрідною споживацькою пустелею. Тоді як процвітаючі економічні оазиси їм бачаться саме на периферії, в провінції. І це зовсім не міраж, як подумали зараз деякі скептики.
Звичайно ж, причини для такої ситуації склалися не миттєво. Всі вони різні, але зводяться до одного об\'єднуючого фактору - непомірного зростання конкуренції.
За прикладами далеко ходити не потрібно. Взяти хоча б рітейл - навіть у самій Вінниці кількість супермаркетів найрізноманітнішого профілю ось-ось перевищить розумні межі, що вже говорити про міста-мільйонники. А подивіться як склалися справи в столиці, де магазини побутової техніки збудовані на кожному перехресті, точки швидкого харчування наставлені буквально через кожні сто метрів, модні бутіки - і того ближче.
Компаніям, які прагнуть будь що зберегти високі темпи зростання, просто не лишається іншого виходу - як тільки шукати більш-менш вільні ринки.
Ось тут-то погляди маркетологів і спрямовуються в бік невеликих міст. Перші кроки у Вінницю колись зробили такі лідери, як «АТБ», «Алло», «Фокстрот». Цікавий експеримент провела парфумерна мережа «Брокард». Один зі своїх магазинів у Вінниці вона свого часу переформатувала з Brocard в «Л\'Етуаль». Товарообіг першого не змінився, а от другого істотно виріс, притому що обидва мають однаковий формат: «престижний парфумерно-косметичний магазин». Однак, у «Л\'Етуаль» максимально адаптував до провінційної Вінниці свій асортимент і опинився у виграші.
Не гірше почуваються у Вінниці й інші лідери рітейлу. Наприклад, MD Group, що розвиває кілька мереж одягу, успішно просуває у Вінниці бренд OGGI.
Але такі міста як Вінниця дають можливість зростання не тільки для лідерів. Вихід в провінцію може виявитися панацеєю і для середнього бізнесу.
Так, чого гріха таїти, споживання популярних товарів на душу населення у нас нижчий, ніж у великих містах. Але ж і Україна в цілому за цим показником значно відстає від сусідніх країн. Наприклад, в парфумерії відставання від Європи майже дворазове.
Головна причина очевидна - ми бідніші. Але якщо навіть реальні доходи українців зростуть удвічі, чи навіть утричі, це навряд чи призведе до аналогічного збільшення попиту у великих містах. Жителі в них вже давно "упаковані" не гірше, ніж на Заході. Основний потенціал зростання - в маленьких містечках. Майбутнє - за Вінницею.