Лариса
КОЛЕКТИВНИЙ ЛИСТ-ЗВЕРНЕННЯ ДО МЕРА М. ВІННИЦІ В.Б. ГРОЙСМАНА ВІД БАТЬКІВ, ЧИЇ ДІТИ НАВЧАЮТЬСЯ В ШКОЛАХ ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ Шановний Володимире Борисовичу! Ми, батьки дітей, що навчаються в школах естетичного виховання (зокрема, музичні відділи), звертаємося до Вас з проханням втрутитися в ситуацію, що склалася. Ми віддавали своїх дітей на навчання в музичні заклади з метою їх всебічного розвитку. Але останні 2 роки діти настільки перенавантажені у різноманітних заходах, що в багатьох батьків та дітей виникає бажання взагалі покинути музичні заклади. Справа в тім, що управлінням культури Вінницької міської ради запроваджена традиція проведення звітного концерту зведених колективів шкіл естетичного виховання. Діти змушені всі вихідні дні, а також на канікулах їздити на зведені (тобто всі музичні школи та школи мистецтв) репетиції. А це додаткові кошти, фізичне навантаження (народні інструменти досить важкі), нервове перенапруження. Адже не для всіх дітей музика стане професією. А хобі, нажаль, музика перестає бути через постійну зайнятість дітей. Вони не відпочивають належним чином. Тим більше, що на репетиції кілька разів дітей знімали з навчального процесу в загальноосвітніх школах. Зокрема, 12 березня 2011 року (робоча субота) та 18 березня 2011 року (ранок) дітей поставили перед фактом, що буде репетиція, явка обов’язкова. Ми вважаємо, що навчання в загальноосвітній школі є для наших дітей основним видом діяльності, а заняття музикою та іншими видами діяльності – другорядним. Ми не враховуємо ситуацію 2009 року, яка була подібна. Нам пообіцяли, що такі звітні концерти зведених колективів відбуватимуться лише один раз на 5 років. Однак 2010 року поставили перед фактом, що і в цьому році буде такий самий звітний концерт. Багато дітей нервуються, оскільки в загальноосвітніх школах теж виникають певні проблеми через таку ситуацію. Діти не встигають робити домашні завдання, виникають труднощі у навчанні, а відтак небажання займатися музикою. Дитина повинна вивчити репертуар свого інструменту, ансамблю, оркестру, зведеного ансамблю. Багато дітей гарно навчаються в обох школах (загальноосвітній та музичній), займаються спортом, малюванням, іншими видами мистецтва. Вони старанні та відповідальні, однак дуже часто хворіють через постійне перенавантаження. Нервуються тренери та керівники інших гуртків, оскільки такі діти змушені в суботу, неділю, інші дні пропускати заняття через необхідність бути на зведеній репетиції шкіл естетичного виховання. Навіть якщо і можна встигнути в інші гуртки, та після репетиції дитина приходить настільки виснажена, що не має сили займатись іншою діяльністю (а необхідно ще готувати домашні завдання). Ми намагаємося пропускати репетиції, але викладачі змушені виконувати наказ управління культури і постійно телефонувати та вимагати присутності дітей на репетиціях зведених колективів. Це супроводжується додатковим нервовим напруженням як батьків, так і дітей. Ми не маємо претензій до викладачів музичних закладів. Це люди кваліфіковані, гарні педагоги, що повністю віддаються своїй справі. Однак вони змушені виконувати накази керівництва. Обдаровані діти взагалі перенавантажені, оскільки виступають абсолютно в усіх шкільних та міських заходах. Наприклад, протягом 2010-11 навчальних років відбулися міські, обласні музичні конкурси з гри на різних видах інструментів, виступи окремих колективів у концертах до певних святкових дат, зведені концерти шкіл естетичного виховання. Ми не перераховуємо внутрішньошкільних заходів (звітні концерти, конкурси, репетиції тощо) та поїздки на всеукраїнські та міжнародні конкурси (для окремих дітей). Навчаючись за таким щільним графіком, діти втомлюються, перенавантажуються, втрачають інтерес до музики взагалі. Крім того, нам постійно насильно розповсюджуються білети абсолютно на всі концерти, що відбуваються у міській філармонії та інших культурних закладах міста (а це не менше 20-30 гривень за білет). Викладачі змушені заставляти купляти ці білети (не менше 1-2-х на сім’ю), оскільки керуються вказівкою управління культури. Якщо враховувати матеріальні затрати лише на відвідування музичних закладів (плата за навчання, проїзд, участь у конкурсах, купівля білетів на різноманітні концерти тощо), то вони становлять в середньому 300-400 грн. на місяць. Багатьох така ситуація не влаштовує, оскільки, крім музики, є інші сфери життя. А майже в усіх родинах рівень матеріальної забезпеченості життя нижче середнього. Ми не розуміємо, чому наші неповнолітні діти повинні «витягувати» культурно-музичну ситуацію міста на собі? На жодному звітному міському концерті ми не бачили студентів музичних відділів училища культури та мистецтв або педагогічного університету. 21 березня 2011 року 0 18.00 в приміщенні музично-драматичного театру відбувся зведений концерт шкіл естетичного виховання. Дітей зібрали зранку для "прогону", вони цілий день пробули на репетиціях, а з 18.00 до 20.00 відбувся власне концерт. Це ж неповнолітні діти, деякі з яких без догляду батьків навіть поїсти вчасно не можуть. Питання: навіщо дітям канікули? Їм вистачає звітних концертів власних музичних закладів (кожен музичний відділ кожного музичного закладу щорічно проводить власні звітні концерти, не враховуючи інших внутрішньошкільних заходів). Ми не проти концертів на кшталт того, що відбувся 21 березня 2011 року в приміщенні театру ім. Садовського до Дня працівників культури. Однак просимо, щоб кожний мистецький заклад виставляв власні учнівські колективи. Шановний Володимире Борисовичу, просимо вирішити ситуацію на міському рівні, інакше ми змушені будемо скаржитися в Міністерство культури України, оскільки вважаємо, що традиція проведення звітних концертів зведених колективів шкіл естетичного виховання м. Вінниці є невиправданою, кабальною, та такою, що утискає права наших неповнолітніх дітей. З повагою, колектив батьків, чиї діти навчаються в школах естетичного виховання м. Вінниці

В. Гройсман
Шановна Ларисо! З одного боку, мабуть, це непогано, що вихованці шкіл естетичного виховання, беручи участь у різних заходах та конкурсах, - можуть продемонструвати свої вміння та таланти широкому загалу. З іншого боку, якщо дійсно має місце проблема із перевантаженістю дітей, - цю ситуацію варто відкоригувати. І я із Вами абсолютно погоджуюсь в тому, що здоров’я дітей потрібно берегти. Тому я просив би Вас із Вашими пропозиціями та пропозиціями інших батьків звернутись до мого заступника Балицької Валентини Євгеніївни (т. 59-50-06), якій я доручив разом із Вами визначити найбільш прийнятний варіант вирішення цього питання.