Victor P
Шановний Володимире Борисовичу. Перш за все хочу подякувати за запрошення до нашого міста Роберта ван Гамерена і за надану мені департаментом транспорту можливість, як представнику технічного університету, з нормальною англійською, попрацювати з ним. Однак нажаль не мав змоги потрапити на зустріч з Вами, бо були пари. Я вкрай задоволений самим фактом його приїзду до Вінниці і маю величезний оптимізм з приводу розвитку нашого міста в подальшому. Я уважно прочитав повідомлення всіх ЗМІ з приводу цієї події і дещо розчарований. Мова йшла ж не тільки про побудову кількох нових велодоріжок і розробку програми! Мова, в першу чергу, йшла про докорінну зміну ідеології нашого міста! "Вінниця – місто комфортне для людей! Міський простір доступний для пішоходів та велосипедистів, і його не окуповують автовласники!" – от основні тези. Саме зараз, основуючись на авторитеті Роберта, ми маємо сказати – Вінниця стане містом європейського зразка, і доступ до публічних місць найкраще матимуть пасажири муніципального транспорту та пішоходи з велосипедистами. Центр міста буде очищено від машин. З чого маємо починати? Ви самі прихильник системного підходу, тому пропоную негайно розпочати діяльність по декількох напрямках. 1. Сьогодні можна констатувати, що Вінниця отримала кілька дружньо налаштованих депутатів у Верховній Раді. Тому необхідно прямо зараз, не очікуючи отримання ними посвідчень, почати розробляти законопроект, що дозволить органам місцевого самоврядування Вінниці (для початку як пілотний проект) на власний розсуд здійснювати проектування доріг, тротуарів, та інших елементів дорожньої інфраструктури і в разі необхідності, за погодженням з місцевими науковими установами (наприклад, ВНТУ) вносити корективи в державні стандарти. На зустрічі з працівниками ДАІ саме ця проблема була озвучена, як одна з ключових, що заважає облаштуванню нормальних велодоріжок. 2. Друга дуже важлива проблема нашого міста – паркування автомобілів у заборонених місцях. Мешканці і гості нашого міста мають вільно пересуватися зручними тротуарами, а не обходити припарковані авто. Театральна та Соборна, "серце міста", взагалі стали паркувальним майданчиком. Багато прикладів є у зверненнях на цьому сайті. Працівники ДАІ як правило відповідають що безсилі, оскільки не мають права виписати штраф без присутності водія. Тобто, система, що склалась, робить безкарними порушників ПДР і сприяє подальшим порушенням. Пропоную йти шляхом Нідерландів у вирішенні цієї проблеми. Ще один законопроект – про муніципальну міліцію (за прикладом Нідерландів – "Parking Watcher"), яка буде опікуватись паркуванням. І щоб штраф за паркування йшов безпосередньо до казни міста на інфраструктурні проекти. Я гадаю, якщо провести нормальну презентацію цього законопроекту у ВР, всі здорово мислячі депутати погодяться з необхідністю таких реформ. Починати, звісно, також потрібно з Вінниці, як пілотного регіону. 3. Я думаю, що доцільно було б провести круглий стіл з роботодавцями міста, з метою донесення до них необхідності створення душових та роздягалень на підприємствах і, як мінімум, велопарковок, що охоронятимуться, щоб працівники підприємств реально могли приїздити на роботу на велосипедах. 4. Департаменту архітектури необхідно вести роботу із забудовниками міста. При проектуванні нових мікрорайонів обов’язково закладати місце під велодоріжки. При розробці нових будинків обов’язково закладати в проект підземні паркінги, або хоча б дотримуватись норм на наземні. Я цього року відвідав Тель Авів і був вкрай здивований тим, як він змінився за останні 4 роки! На в'їзді в місто наявні безкоштовні парковки для автомобілів, поруч з якими вузлові зупинки громадського транспорту та місця прокату велосипедів! За незначну суму можна взяти велосипед практично на необмежений проміжок часу, та залишити в будь-якому місці (він обладнаний датчиком GPS і буде доставлений на найближчу велопарковку через певний проміжок часу). Заїжджаючи в місто, переважна більшість гостей свідомо залишають машини і пересідають на громадський транспорт, велосипед, або йдуть пішки, бо знають, що це значно зручніше. Я вже мовчу про ідеальні вело доріжки вздовж основних доріг. Тобто місто абсолютно змінилося всього за 4 роки, тому думаю і Вінниці це під силу Є песимісти, які вважають нашою проблемою, в плані використання велосипедів, клімат. Однак я не вважаю цей аргумент вагомим. В тому самому Тель Авіві є зима – сезон дощів 1-1,5 міс, коли на велосипеді також не поїздиш, але тоді виручає громадський транспорт. І ще одна річ! Ніхто на цьому не аргументує увагу, але велодоріжками ми розв’язуємо ще одну вкрай важливу проблему міста – проблему пересування інвалідів на візках. Не секрет, що сьогодні це величезна проблема для людей з обмеженими фізичними можливостями. Дякую!

В. Гройсман
Шановний Вікторе, дякую Вам за цікаві пропозиції та небайдужість до проблем та питань розвитку нашого міста. Над багатьма питаннями, викладеними у Вашому зверненні, ми працюємо. Я передам Ваші пропозиції в профільні департаменти для опрацювання. Дякую.