Анна
Доброго дня! Дякую Вам, Володимире Борисовичу, що відреагували на моє питання № 5559 від 14.05.2013 року. Але знову змушена звертатися до Вас з проханням. Написавши до Вас заяву у прозорому офісі, вирішила ще звернутися через електронну систему спілкування. За Вашим дорученням мені телефонував ваш помічник Коваленко В.Л., а потім призначив зустріч заступник директора департаменту архітектури Козак Ю.В. На цю зустріч я йшла з надією на позитивну для мене відповідь. Але він пояснив, що інших варіантів у нас немає, що так і залишається лише 2 шляхи вирішення проблеми: або оренда, або викуп. Зі слів Юрія Володимировича я зрозуміла, що при викупі береться до уваги експертна оцінка, яка втричі менша за нормативну (враховується якщо землю дають в оренду), тому загальна вартість земельної ділянки складатиме приблизно 30-35 тис. грн. за 299 м2. Для нашої сім'ї ця сума досить велика, але, взявши кредит, ми будемо намагатися її сплачувати, бо, як ми зрозуміли, альтернативи у нас, на жаль, немає. Оренда земельної ділянки теж не з найкращих варіантів. Поцікавившись питанням оплати, чи можна вищезазначену суму розділити хоча б на декілька років, Юрій Володимирович пояснив, що оплата за землю буде здійснюватись наступним чином: 50 % вартості сплачується одразу, а решта - протягом року. Мене вкрай цікавить наступне питання: чи можна решту суми сплачувати протягом більш тривалого часу, ніж рік, адже матеріальні статки у нас невеликі. Щодо цього питання я звернулася до прозорого офісу, але відповіді ніхто не зміг надати. Я знайшла Постанову Кабінету Міністрів України від 22.04.2009 року № 381 п. 2. "Строк, на який здійснюється розстрочення платежу за придбання земельної ділянки, визначається за згодою сторін у договорі купівлі-продажу, але не більш як на п'ять років". І ще запитання до Вас: яким чином оплачуються послуги за експертну оцінку і яка її вартість. Тому що конкретної відповіді мені ніхто не може надати. Зазделегідь вдячна за турботу та майбутню відповідь.

В. Гройсман
Шановна Анно! Відповідно до п.8 ст.128 Земельного кодексу України ціна земельної ділянки визначається експертною грошовою оцінкою, що проводиться організацією, яка має відповідну ліцензію на виконання такого виду робіт. Фінансування робіт з проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки здійснюється за рахунок внесеного авансу майбутнім покупцем на замовлення Департаменту комунальних ресурсів міської ради. Сума сплаченого авансового внеску (укладається договір між Департаментом та майбутнім покупцем) зараховується до ціни продажу земельної ділянки. Після прийняття відповідного рішення міської ради яким погоджується ціна продажу (звіту з розробленої експертної оцінки незалежним оцінювачем) земельної ділянки, покупцю надається витяг з рішення для подальшого укладання договору купівлі-продажу та посвідчення його нотаріально. Витрати по укладанню цивільно-правової угоди покупець повністю бере на себе. Лише після укладання договору (за заявою покупця) розрахунки за придбання земельної ділянки можуть здійснюватись з розстроченням платежу за згодою сторін (укладається нотаріально посвідчена додаткова угода до договору купівлі-продажу із вказаним графіком платежів). Порядок здійснення такого розрахунку визначено Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку здійснення розрахунків з розстроченням платежу за придбання земельної ділянки державної та комунальної власності» від 22.04.2009року №381. У разі виникнення питань щодо викупу земельної ділянки раджу звертатись до Департаменту комунальних ресурсів міської ради за тел.59-53-52. Дякую.