Романович Сергій
Пропозиції до Стратегії розвитку Вінниці - 2020 (Романович С. С.) Доброго дня шановні представники Вінницької міської ради. До вашої уваги пропоную пропозиції, що грунтуються на власному баченні розробки проекту Стратегії розвитку Вінниці - 2020, його обговорення, корегування та безпосередньої реалізації. Усі методичні вказівки мають своє походження з вивченої дисципліни «Стратегічне планування» в ОРІДУ НАДУ при Президентові України та відповідних практичних посібників. Отож, не марнуючи дорогоцінного часу, розпочну доносити максимально стисле власне бачення порядку розробки та реалізації Стратегії розвитку Вінниці – 2020 у першій частині рекомендацій та пропозиції до вже існуючої стратегії відповідно у другій. 1ий Етап. Створення робочої групи. Орієнтовний склад Робочої групи (25–30 осіб): • депутати місцевої ради (по одному представнику різних депутатських фракцій та груп); • керівники окремих департаментів ВМР та представники виконкому; • керівники (представники) громадських організацій; • представники місцевого бізнесу, наприклад з ради підприємців; • керівники (представники) органів самоорганізації населення (квартальні, вуличні, будинкові комітети тощо з урахуванням територіального розмежування міста); • представники місцевих ЗМІ (по одному від кожного ЗМІ в межах 3-5 найбільш популярні); • і на останок найголовніше: експерти та консультанти – які мають глибокі теорнтичні знання та вдалий досвід впровадження подібних стратегій. Залучення різних суб’єктів місцевого розвитку до процесу стратегічного планування структурує і організовує територіальну громаду. В процесі спільного обговорення загальних проблем і роботи над пошуком шляхів їх розв’язання, люди і організації починають краще розуміти один одного. Головні принципи створення Робочої групи – добровільність, ініціативність та професіоналізм. Вік 25 – 45. 2ий Етап. Аналіз проблем. Визначення проблем міста та перешкод для його розвитку (Аналітична складова). Збір інформації та визначення проблем, виокремлення пріорітетів за для послідовності їх вирішення, а також класифікація на ступені важкості вирішення тощо. Інформаційною основою для проведення аналізу може слугувати: • Генеральний план розвитку території, інша існуюча містобудівна документація; • дані Департаменту регіонального економічного розвитку Вінницької ОДА та Департаменту економіки та інвестиції ВМР; • програми соціально-економічного розвитку та окремих сфер, а також звіти про їх виконання; • дані Державного комітету статистики України та його місцевих підрозділів (необхідні для порівняльного аналізу); • інформація банківських (фінансових) установ; • результати соціологічних досліджень (опитування відвідувачів ВМР та користувачів адміністративних послуг зокрема, інше працездатне небайдуже населення міста); • результати наукових досліджень, що стосуються даної території; • матеріали засобів масової інформації; • дані земельного кадастру; • соціально-економічний паспорт території; • дані метеостанції; • матеріали краєзнавчого та інших музеїв; • інша інформація публічного користування, яка є такою, що відповідає дійсним обставинам справи та позиції громади міста. 3ій Етап. Розробка цілей, напрямків розвитку, пріорітетів. (Найващий та найтрудоємніший, що потребує неабияких знань, умінь, досвіду і т.д. ) Розробка цілей стратегії та їх класифікація відповідно до знайдених в процесі 2го етапу проблем (обговорення, перегляд, корегування). Система цілей стратегії місцевого розвитку складається з таких елементів (Можливість поєднання в одній стратегії): 1. Стратегічне бачення та пріорітите – довгостроковий горизонт (10–15 років). 2. Стратегічні цілі – середньостроковий горизонт (3–5 років). 3. Оперативні цілі – короткостроковий горизонт (1–3 роки). При цьому врахування: Соціально-економічний аналіз. Порівняльний аналіз. SWOT- аналіз. PESTLE-аналіз. Соціологічний аналіз. 4ий Етап. Впровадження. Вектори і сфери реалізації стратегії: Влада. Бізнес. Громада. 5ий Етап. Моніторинг та оцінювання. Складові спостереження: 1. МОНІТОРИНГУ РЕЗУЛЬТУЮЧИХ ПОКАЗНИКІВ. 2. МОНІТОРИНГУ ПРОГРАМ І ПРОЕКТІВ СТРАТЕГІЇ. 3. МОНІТОРИНГУ ГРОМАДСЬКОЇ ДУМКИ. Для організації ефективного спостереження за стратегічним процесом необхідно ви-значити: 1. Буде здійснюватись моніторинг загальної соціально-економічної ситуації чи моніторинг реалізації окремих завдань та програм, визначених у стратегії місцевого розвитку. 2. Перелік показників, що будуть аналізуватись. 3. Періодичність збору та аналізу даних. 4. Хто збиратиме конкретні дані, яким чином і у якому вигляді вони будуть пере¬даватись тому, хто збиратиме повну інформацію. 5. Хто і за який період аналізуватиме зібрану інформацію, а також у якій формі і кому будуть надаватись результати аналізу інформації. 6. Хто буде опрацьовувати висновки на основі результатів аналізу показників, а також кому і в якій формі вони будуть представлені. 7. Яким чином повинні бути враховані зроблені висновки. 8. Яким чином і за чий рахунок фінансуватиметься моніторингова діяльність. Оцінювання та звіт за результатами оцінювання – це узагальнюючий документ, у якому надають таку інформацію: характеристику стратегії; методологію проведення оцінювання; дані, отримані в процесі оцінювання (які містять їх опис та конкретні показники); висновки (синтез та аналіз отриманих даних); рекомендації щодо майбутнього стратегії; уроки – висновки, які можуть стосуватися питань життєдіяльності конкрет¬ної місцевості, регіону тощо. А також ознайомившись з наявною Стратегією розвитку Вінниці – 2020, ПРОПОНУЮ (окремо по пунктах): 7.1.1. Ціль 1: Вінниця як місто з розвинутим громадянським суспільством - слова «громадянським суспільством» пропоную замінити на «громадою міста». 7.1.2. Ціль 2: Лідерство Вінниці у підвищенні ефективності та дієвості місцевого самоврядування Заходи: Розширення кола повноважень. Передача окремих функцій з вищого рівня та делегування більш широкого кола повноважень органам місцевого самоврядування. За рахунок чого місцеве самоврядування може самостійно розширити коло власних повноважень? 7.1.3. Ціль 3: Розвиток адміністративних та соціальних послуг, орієнтованих на громадян Заходи: Поліпшення розуміння клієнта – Не зрозуміле формулювання. 7.2.1. Ціль 1: Сприятливий бізнес-клімат для розвитку сталого бізнесу Пропоную розпочати з сайту ВМР – на якому розмістити усю інформацію, що стосується діяльності кожного окремо взятого виконавчого органу ВМР (положення, порядки, процедури). Мається на увазі, щоб кожен ФОП та ЮО мали можливість отримати усі необхідні дані, що пов’язані з його діяльностю (Як крок до електронного адміністрування/урядування на базі сайту ВМР). Рухатись не шляхом примусового наповнення бюджету на основі всіляких санкцій, а брати початок від створення умов для відкриття бізнесу, його розвитку і впевненості господарюючих суб’єктів у підтримці органу місцевого самоврядування у разі законної підприємницької діяльності на благо розвитку міста. Оскільки санкції часто призводять до закриття бізнесу, а не його розвитку. І як наслідок збільшення СПД призведе до кількості робочих місць, наповнення місцевого бюджету тощо. 7.1.3. Ціль 3:Кваліфікована та освічена робоча сила Відсутність конкретики. На мою думку необхідно співставити кількість ВНЗ, випускників їх спеціальностей – з однієї сторони в межах міста та області. А також кількість СПД, ОДВ та ОМС – з другою з їх необхідністю у кадрах. При цьому кращих випускників залучати на конкурсній основі до проведення стажувань. Рекомендувати ВНЗ професії необхідні для розвитку регіону. Ініціювати створення робочихі місць з огляду на вже наявні кадри. А не рухатись за напрямком перекваліфікації як це роблять ЦЗ. З часом співставлення випускників та роботодавців дасть результат, співвідношення 1 до 1 тобто за принципом випускник за час навчання буде впевнений у працевлаштуванні саме за його фахом, оскільки промисловість міста та її ОДВ та ОМС відчуватимуть у ньому потребу. І як наслідок відпаде розбіжність необхідного персоналу до випускників (кадрів). Скоротиться число менеджерів, юристів та інших спеціалістів ринок праці якими перенаповнений. 7.2.4. Ціль 4: Залучення приватних інвестицій Формат інвестицій будувати не тільки на фінансовій основі, а також на основі фізичної праці на зразок суботників, за рахунок збільшення кількості небайдужого та активного населення. Тобто залучати людський ресурс громади, безумовно з поєднанням фінансових інвестиій підприємницької складової. Стратегічний пріорітет 3 «Сталий екологічний розвиток» - вважаю, що екології не властиво розвиватись, тоді як на мою думку екологія може зберігатись або ж відновлюватись. 7.3.1. Ціль 1: Вдосконалена транспортна система, яка забезпечує високий рівень мобільності Удосконалити процедуру інформування громади та приїжжих громадян про можливочсті транспортної системи (види транспорту, маршрути, графік) на сайтах, зупинках, у транспорті тощо. Проаналізувати навантаження на транспорт та необхідність. Побудова транспортної системи на засадах швидкості, зручності (комфорту), безпеки та мобільності у реагуванні на потреби. 7.3.2. Ціль 2: Енергоефективність та захист навколишнього середовища Зробити Південний Буг окрасою міста. Надати можливість здійснення підприємницької діяльності на річці за умови її очищення, благоустрою, відновлення ресурсів. Платні пляжі, зони відпочинку, видобуток електроенергії, катери, плавучі ресторани та інші пропозиції для бізнесу. 7.3.3. Ціль 3: Надання комунальних послуг на рівні європейських стандартів Ефективна судово-претензійна робота за наслідками несплати за споживання комунальних послуг. Підвищення свідомості мешканців міста у напрямку необхідності сплати комунальних платежів. Ініціювання створення ОСББ та інформування про його сильні та слабкі сторони. Соціальна реклама, що носитиме порівняльний характер, що пробудить у споживачів інстинкт необхідності змін на краще, та позитивність отриманих результатів. 7.4.1. Ціль 1: Місто, дружнє до дитини Продовження позитивної практики розбудови дитячих та спортивних майданчиків у всіх районах міста. Залучення СПД до розширення мереж спортивних залів, басейнів та інших спортивно оздоровчих закладів. 7.4.4. Ціль 4: Місто культури Продовжувати у тому ж напрямку з урахуванням інформування в усіх ЗМІ про наявні культурно-просвітницькі заходи. 7.4.5. Ціль 5: Місто соціальної згуртованості Створити механізм за рахунок якого кожен мешканець міста та отримувач послуг, матиме можливість оперативно довести до відома керівництва про дії/бездіяльність того чи іншого посадовця чи підприємця у вигляді порушення прав і свобод мешканця міста. Щось на зразок існуючої можливості передбаченої http://www.myvin.com.ua/. Діяти за принципом – оперативність реагування та ефективність отримних наслідків. Рух у напрямку сервісної моделі розвитку міста. 7.5.4. Ціль 4: Якісне житло з різними можливостями Продовження вдалого досвіду програми «Муніципальне будівництво» з урахуванням можливостей і потреб громади (район міста, інфраструктура, планування квартир, житлова площа). Збільшувати коло осіб, що матимуть можливість брати участь у подібних програмах, а також застосовувати різноманітні варіанти залучення коштів, програм фінансування, відсоткових ставок, фінансових установ тощо. В цілому стратегію оцінюю, як таку, що має абстрактний і декларативний характер. Відтак пропоную внести зміни з метою конкретизації окремих пунктів та заходів по їх реалізації. З повагою, Сергій Романович +38 (097) 97 697 27

В. Гройсман
Шановний Сергію! Багато з того, про що Ви пишете, було зроблено під час розробки проекту Стратегії. Щодо Вашої оцінки проекту як такого, що «має абстрактний і декларативний характер», - хотів би звернути Вашу увагу на те, що цей документ є нашим баченням майбутнього Вінниці та свого роду громадською угодою, яка визначає основні пріоритети розвитку міста, загальні принципи і підходи. Він апріорі не може бути багатотомним виданням з деталізованим викладом кроків по кожному напрямку життєдіяльності міста. Більше того, Стратегія повинна бути прикладною, а відтак, корегуватись в залежності від того, як змінюються внутрішні і зовнішні умови. Саме тому після того, як проект пройде обговорення і буде затверджений, - усі міські програми будуть оцінені на відповідність і оновлені. Після чого буде сформовано покроковий щорічний план дій по кожній галузі. Дякую. P.S. Ваші пропозиції я направив фахівцям, які займаються збором і узагальненням пропозицій до проекту Стратегії.