Попереднє питання
Шановний Володимир Борисович. Пишу це звернення,як констатацію сумного факту провалу медичної реформи та очікування у майбутньому її негативних наслідків.
Суть у тому,що мені з ряду причин цього року довелося побувати у різних комунальних лікувальних закладах нашого міста і побачити всі недоліки у сфері надання медичних послуг.
Перший і найважливіший момент- у нашому районі постійно не вистачає сімейного лікаря ,тому вже дуже довгий час майже постійно там змушена вести прийом лікар з сусідньої дільниці,постійно працюючи понаднормово.Наскільки це нормально? Для того,аби просто потрапити до неї,необхідно записуватися на прийом за 4-5 днів а то і за неділю раніше.І далеко не факт,що,записавшись на певний час,можна потрапити у саме свій час,так як несумлінні люди з різних ніби то важливіших причин намагаються влізти без черги,без запису,а лікар виходить і може брати кого завгодно.Нащо тоді взагалі той запис? Про це не я лише знаю,мої знайомі та сусіди скаржаться на такі умови.Фактично,щоб потрапити до сімейного лікаря- треба чекати лекілька днів.А що робити тим,у кого температура чи то мають прийти на прийом терміново (не чектати 4 дні,а на завтра)?
Ідея із записом на прийом сама дуже корисна і взагалі має бути впроваджена повсемістно у всіх лікарів(щоб люди не висиджували у чергах ,а економили свій і чужий час) і до спеціалістів їх мають записувати саме сімейні лікарі по телефону(у кожного лікаря має бути телефон та довідник з номерами всіх інших лікарів усіх закладів)- хіба це не цивілізована європейська практика?
По-друге: в серпні я отримала невтішні діагнози діагностики і хотіла звернутися на консультацію до онколога (Старе місто).Але серпень- час відпусток,тому ні онколога,ні маммолога не було.Мені дали направлення в онкодиспансер,де я вистояла в черзі 4 години (звісно,там же також у людей відпустки і працював 1 дікар замість 2) і втрапила на прийом уже в неприйомний час(лікар змушена була приймати пацієнтів понаднормово!).Хіба це нормально? А онколог місцевий після відпустки не вийшов на роботу,так як під час відпустки хворів і йому закрили лікарняний,а відпустку продовжили .Його не було ще 2 місяці!!!! Коли лікаря немає стільки часу -що робити пацієнтам,життя яких часто залежить від вчасно наданної допомоги?
Невже міська рада не взмозі набрати штат різних спеціалістів,які працюватимуть не постійно на одному місті,а їздитимуть на заміни по різним медзакладам, щоб люди все ж могли отримувати вчасно і без нервів та поневірянь по різним лікарням допомогу?
Адже,коли хворіє вчитель у школі- на його уроки ставлять заміни- чому ж цьго немає у лікарнях(а то і взагалі не вистачає кадрів)?
І останнє. Довелося звернутися у гепатологічний центр( 2 інфекційне відділеня на Вишеньці).Там на розі будівлі є табличка з написом про години прийому.Першого разу довелося простояти в черзі 2,5 години і втрапити на кінець прийому. Через два тижні прийшла в такий же день перед прийомом. Вже чекали люди.Через пів- години від початку прийому медсестра лікаря(дуже пенсійного віку)сказала чекаючим,що сьогодні у лікаря немає прийому( мало того,що не повідомила про це ще до початку прийому),навіщо ж тоді та брехлива інформація зі щита? Чому лікар тільки 1 на все 400000 місто і той приймає- коли схоче. За годину чекання лікар двічі вбігала в свій кабінет на 1 хвилину і зникала у відділені," прийнявши" 1 хворого рівно на 2 хвилини- хіба це прийом хворих???? Я змушена була піти,так і не потрапивши на прийом,бо залишила вдома саму дитину- інваліда і нам потрібно було збиратися та йти до школи(я його змушена супроводжувати постійно).Таке відношення до пацієнтів є просто неприпустимим. Якщо люди не хотять чи не можуть працювати відповідно до графіків,чітко наданою для пацієнтів інформацією,то може таким людям треба шукати роботу де інде???
У мене до Вас особисто та до пані Грабович велике прохання від усіх пацієнтів,хто не отримав через таку "організацію" медицини навіть елементарної консультації- налагодьте роботу. Адже ввести прийом пацієнтів по запису до всіх спеціалістів-не є проблемою.А відсутність з будь-якої причини будь-якого спеціаліста на своєму робочому місті для багатьох може означати смерть.Якщо вже вводяться реформи,то вони мають реально покращувати стан у галузі. Дякую за увагу.
В. Гройсман
Шановна Євгеніє! Хотів би нагадати, що зміни в роботі медичних закладів міста – це не наша примха, а вимоги ухваленого Верховною Радою України у 2011 році Закону України «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві». Ми і тоді, і зараз намагаємось вести діалог із міністерством щодо внесення змін у процес реформування, щоб вирішувати в тому числі і ті проблемні питання, про які Ви пишете. Що стосується піднятих Вами питань: відповідно до Плану реформування галузі на сьогоднішній день продовжується перенавчання сімейних лікарів на курсах спеціалізації по загальній практиці сімейній медицині терміном 6 місяців. Тому, дійсно. населення вільних дільниць розподіляться між іншими лікарями центрів первинної медико-санітарної допомоги (ЦПМСД). Коли лікарі повертаються з курсів, до них прикріплюється населення відповідної дільниці. В амбулаторію, де Ви обслуговуєтесь, з метою зменшення навантаження на лікарів амбулаторії додатково на прийом за графіком направлені інші лікарі центру. Введений попередній запис пацієнтів на прийом до лікаря. Черга на прийом складає від 0 до 2-3 днів. Пацієнти, які звернулись до центрів без попереднього запису і потребують надання невідкладної допомоги, негайно обслуговуються у пунктах невідкладної допомоги, що створені у кожному центрі. Крім того, здійснюється обслуговування викликів хворими додому у день надходження виклику без обмеження їх кількості. Стосовно лікарів вузьких спеціальностей, в т.ч. онкологів, то в штатних розписах ЦПМСД нормативними актами вони не передбачені, тому були переведені на вторинний рівень. Прийом дані лікарі здійснюють за графіком в ЦПМСД та амбулаторно-діагностичних відділеннях МКЛ №1 та №3. Кількість лікарів вузьких спеціальностей обмежена відповідними нормативами. 2 лікаря онколога обслуговують населення Лівобережної та Правобережної частин міста. Передбачено, що одночасно обидва лікаря не перебувають у відпустках. У Вашому випадку лікар, що обслуговує Лівобережну частину міста, перебував на тривалому листку непрацездатності. Надання консультативної онкологічної допомоги забезпечувалось іншим лікарем. На жаль, Ви отримали нечітку інформацію медичних працівників центру та жіночої консультації, що є недопрацюванням адміністрації закладів. Про недопущення подібних випадків в наступному вони суворо попереджені. Міський гепатологічний центр входить до складу МКЛ №1 як структурно-функціональний підрозділ у складі інфекційного відділення №2. Він надає спеціалізовану консультативну та лікувально-діагностичну допомогу мешканцям міста та області, так як обласної інфекційної лікарні немає. Тому, до гепатоцентру звертаються пацієнти не тільки міста, а і області, проводиться консультація хворих із інших лікувальних установ. За штатним розкладом в диспансерно-консультативному кабінеті одна ставка лікаря, одна ставка медсестри. Розклад роботи лікаря та інформація про зміни в графіку прийому лікаря знаходиться в приміщенні диспансерно-консультативного кабінету на дверях. Щит із зазначеною раніше інформацією буде замінено найближчим часом. Додатково мене проінформували, що на даний час здійснюються заходи щодо реорганізації роботи інфекційного відділення №2 та диспансерно-консультативного кабінету. Планується робота кабінету в 2 зміни та заміна середнього медичного персоналу для організації надання якісної медичної допомоги. Дякую.